Bekerwedstrijd : Zaterdag 5 september 2015 Purmerland F2 – Purmerend F8 eindstand 4-1

Purmerland F2

... (schot)

F-pupillen, F8, Groep 3 121

5 september 2015 8:30

De laatste poule wedstrijd stond vandaag op het programma. Ondanks het slechte weer van de afgelopen week, ging de wedstrijd door tegen het sterke Purmerland F2. Allebei ongeslagen met twee overwinningen en met een voordeel van 5 doelpunten voor FC F8 ging de wedstrijd van start.

Keeper:                            Quinn
Verdedigers:                     Maurits, Finn en Justin
Middenvelders:                 Jamie, Calvin en Fender
Aanvaller:                         Jari
Wissel start:                     Ravi en Giovanni

Helaas op een dramatisch veld van Purmerland stond het gras tot aan onze enkels. Geen excuus, de wedstrijd moest gewonnen worden. We begonnen ook prima aan de wedstrijd en net zoals bij eerdere wedstrijden namen we het initiatief. Onder leiding van Calvin werd het doel opgezocht van Purmerland , alleen kwam de bal meerdere malen net niet goed terecht. Calvin, Maurits en Jari waren dichtbij. Na 10 minuten een ander spelbeeld waarbij Purmerland meer de aanval opzocht en de verdediging steeds meer onder druk kwam te staan. Door onoplettendheid, slecht verdedigen , lopen met de bal in plaats van (aannemen en ) direct spelen kwamen we binnen een paar minuten op een 2-0 achterstand door twee klutsgoals. We snakten dan ook naar de rust om een en ander weer op orde te krijgen.

In de rust een goed gesprek met de mannen om weer even te doen waar we goed in zijn, overspelen, vrijlopen en elkaar helpen. Het resultaat was al snel daar, een goede onderschepping van Calvin aan de rechterkant en een directe pass door naar Maurits. Maurits nam de bal goed mee en schoot op doel, helaas werd zijn schot geblokkeerd maar kwam voor de voeten van Fender die zich geen moment bedacht om met links te schieten, 2-1! De "schwung" zat er weer in bij de mannen, achterin stond het heel even goed met Finn, Jamie en Maurits waardoor de tegenstander er niet aan kwam. Echter een goede aanval waarbij Purmerland liet zien kracht en loopvermogen te hebben zorgde voor een 3-1 stand, Quinn was kansloos.  Het geluk hadden we ook niet aan onze kant, corners, geblokkeerde schoten, Calvin op de paal, het zat ons ook niet mee…uit een kluts volgde nog 4-1, identiek aan de eerste twee goals. Eindstand.

Ook in de penaltyreeks moesten we onze meerdere erkennen in Purmerland. Ijzersterk keeperswerk van Quinn maar een 3-2 stand.

Vandaag was een dag dat het volledig tegen zat, we moesten toch echt aan het hoge knollenveld  wennen (geen excuus), een sterke tegenstander die gevaarlijk was in de counter maar vooral het niet luisteren voor de wedstrijd en het nakomen van onze afspraken in de wedstrijd. Verliezen, wat dit team niet is gewend, hoort er absoluut bij maar een hoop onnodige goals hadden best volgens ons voorkomen kunnen worden.

Maandag weer lekker plezier maken op trainen, het luisteren niet vergeten dan zien we volgende week bij de eerste competitiewedstrijd vast weer het team waar we zo trots op zijn. Jullie hebben laten zien in de beker een lastige opponent te zijn voor veel tegenstanders.

Last but not least de Man of the Match ; al weken levert hij hij op zaterdag ongekend veel energie, was vandaag een van de weinigen die goed luisterde en zijn taken heeft uitgevoerd. Maurits je hebt deze titel verdiend!

Groetjes,

Brian&Raymond