Een geweldig samenspel van een team

Purmersteijn E8

Simon Kuyper (intikker)
Assist: Bjorn Smit
Damon Levens (schot)
Assist: Simon Kuyper
Assist: Dani Rokvic
Damon Levens (schot)
Assist: Damon Levens
... (penalty)
... (solo)

E-pupillen, E8, Groep 4 112

22 augustus 2015 8:30

Het nieuwe seizoen is begonnen. De jongens zijn ingedeeld als FC Purmerend E8. 4 jongens zijn vertrokken uit het team en 4 nieuwe jongens zijn er bij gekomen. Thomas een speler van de E10 wilde graag gaan keepen, en door de vertrekkende keeper is hij meer dan welkom bij ons. Ook nieuw zijn de tweeling Daniel en Simon bij ons. Zij komen vanaf de oude E13. En echt helemaal nieuw is Damon. Hij wilde graag bij Daniel en Simon en zo geschiedde, dat kwam goed uit.

Als voorbereiding op de competitie spelen alle teams bekerwedstrijden. Dit zijn 3 wedstrijden op zaterdag voordat de competitie op zaterdag 12 september gaat beginnen. Vandaag was de eerst beker wedstrijd voor ons uit tegen Purmersteijn E8. Gelukkig hebben we al 2x de op de vrijdagen kunnen trainen, zodat de jongens al een beetje aan elkaar kunnen wennen. De eerste geluiden waren positief. Leuke nieuwe jongens, maar ook de nieuwe jongens zeiden: “hey, hier wordt helemaal niet gezeurd, wat een leuk team”. Daar gaat het om, het moet leuk zijn.

Daniel kon helaas niet aanwezig zijn, die was ziek. Beterschap! Volgende week ben je er vast en zeker bij. Simon je tweelingbroer heeft vandaag zijn visitekaartje afgegeven, jij zal dat vast volgende week doen ;-). Damon had afgelopen vrijdag in de lucht een bal geblokt en had toch wat last van zijn enkel. Het was allemaal wat stijf. Hij kwam dit voor de wedstrijd heel netjes vertellen. Afgesproken dat we zouden kijken of het ging of niet. Wel hierdoor 7 tegen 7 spelen zodat we 1 wissel hadden.

Het werd vandaag een hele mooie goede wedstrijd van onze kant. De jongens speelden fantastisch samen. Zo leuk om te zien. Eigenlijk vanaf de aftrap zaten alle jongens bovenop de bal. Alle duels werden gewonnen. Zo wist Björn zijn duel te winnen en op zijn karakteristieke wijze ging hij uiteindelijk 4 man voorbij, de laatste nog op de achterlijn. Hij gaf de bal voor op de vrij staande Simon. Dit goed met zijn binnenkant de 0-1 kon binnen schieten. Simon was eigenlijk een beetje beduusd volgens mij, dat hij zomaar het eerste doelpunt binnen schoot.

Damon die begon als wissel begon meteen te glunderen na de 0-1. Hij had er zin en wilde er heel graag in. Niet veel later mocht hij ook zijn kunsten vertonen. Zijn enkel hield het prima. Na de wedstrijd zal ie heus wel weer wat stijf zijn, maar het ging goed. Niet veel later kwam de 0-2 op het score bord. Damon wist knap raak te schieten na een goede assist van Simon. De jongens kregen echt vertrouwen. Purmersteijn kwam er totaal niet aan te pas. Alle ballen voor ons. En als ze eenmaal van ons waren kwamen elke keer vloeiende aanvallen via meerdere personen. Het overspel was een genot om naar te kijken. De meegereisde supporters keken hun ogen uit, en volgens mij waren ze ook heel trots op hen kids. Echt iedereen was zo leuk aan het voetballen. Van Nick tot Aymen, van Björn tot Thomas. Als je dan een kritiek puntje mag hebben, we moeten veel meer doelpunten maken. Volgens mij heeft Nick wel 3 kansen gehad, Björn nog een paar, Aymen (schiet maar eens op doel), eigenlijk iedereen wel.

Voor de rust kwam er zelf nog de 0-3 op het scorebord. Milan was dit keer de doelpuntenmaker. Vanaf rechts schoot hij bekeken de bal cross in de verre onder hoek. De assist kwam van Dani. Wat een bikkel is dat trouwens geworden. Niemand kwam langs hem vandaag. Het gebeurde trouwens ook vaak de aanvallers/middenvelders de ballen al onderschep hadden en een tegen aanval teniet hadden gemaakt. Simon, Aymen, iedereen deed dit eigenlijk. De jongens hadden wel een positie in het veld, maar als 1 iemand even weg was. Werd dat automatisch overgenomen door een ander.

Deed Purmersteijn dan niets? Vlak voor rust kwamen ze 1x heel gevaarlijk door onze verdediging. Ze liepen alleen op Thomas af. Maar Thomas is geen lijn keeper en kwam verschrikkelijk goed en scherp zijn doel uit. Hij was precies op tijd om de bal van de voet van de tegenstander te krijgen. Een zeer goede actie.

Na rust gingen we gewoon door waar we de eerste helft mee bezig waren. De 0-4 werd door Damon gemaakt op aangeven van Milan. De tegenstander had wel hen keeper gewisseld met een veldspeler. Dit was een goede zet. De keeper was beter in de 2-de helft en zo ook de veldspeler. Die was wat sneller en bal vaster. Was het dan al over. Nee nog niet. Damon kon via een mooie pass Milan in positie zetten om te scoren en dat deed Milan dan ook.

We werden wel iets meer moe gedurende de 2-de helft. Door de wissels moesten we ook wijzigen in de opstelling… logisch, maar dit hadden we nog niet helemaal goed te pakken op een enkele plek. Maar niks aan de hand want ook al werd Purmersteijn is sterker, dan hadden wij Thomas nog op doel. Hij maakte 2 goede reddingen, eentje weer met perfect uitkomen en een goede safe.

Maar toen, wat nu… penalty tegen… hmmm dat gebeurd heel weinig bij de pupillen. Tja, ok Dani raakte de tegenstander wel. Maar de bal was al weg, tegenstander kon niet meer scoren. Tegenstander ging wel theatraal liggen, dat zien ze natuurlijk overal tegenwoordig dus dat kan je zo ook niet kwalijk nemen. Thomas had hem bijna, maar helaas 1-5. Niet veel later werd het nog 2-5, maar de overwinning kwam niet meer in gevaar.

Complimenten aan de jongens. Het samenspel en echt als team opereren was geweldig om te zien. We gaan lekker zo door, zeg ik. Opmerkelijk vond ik nog wel dat wij maar 2 penalty’s na de wedstrijd raak schoten en Purmersteijn wel 5. Zij schoten ze echt goed in, en wij eigenlijk niet. Dat schieten kan echt beter, en zullen we goed aan moeten werken.