Ongelovelijke comeback!

Milan Sinemus (corner)

E-pupillen, E8, Groep 4 112

29 augustus 2015 10:00

Afgelopen zaterdag stond de 2-de wedstrijd van het seizoen op het programma. De jongens hadden er enorm veel zin in na de eerste gewonnen bekerwedstrijd van vorig weekend. Leuk detail op zich, onze tegenstander Beemster E3 was vorig seizoen de F1 van Beemster. Kortom getalenteerde jongens die wel een jaartje jonger zijn. Het fysiek was inderdaad ons voordeel deze wedstrijd. Met Dani, Björn, Nick en eigenlijk ook wel Daniel, Simon en Aymen zit dat wel goed in ons team! ;-)

De eerste helft was een gelijk opgaande wedstrijd. De wedstrijd werd trouwens gefloten door Damir “John Blanksteijn” Rokvic. Het broekje van John had Damir gelukkig thuisgelaten. Vandaag was gelukkig Daniel er weer bij na zijn griepje. Hij maakte een paar zeer goede acties aan de linker kant van het veld. Dit leidde ook tot kansen maar helaas geen doelpunt. Daniel vond wel dat ie enorm veel aan het rennen was. Zijn vader zij ook zeer verstandig nog meer samenspelen / overspelen met de andere jongens dan maak je het jezelf makkelijker. En zo is het.

Björn kreeg ook nog een geweldige kans. Hij was net te laat om echt goed uit te halen. Het spel was redelijk maar de eindpass kwam er niet altijd en al helemaal niet het schot op doel. We speelde overigens 7 tegen 7, kortom 2 wissels. Hetgeen wel heel mooi uitkomt voor een wisselschema. Iedereen staat 6 minuten nog wat wissel in elke helft. Na een aantal wissels in de eerste helft vielen er achterin wat gaten. Posities werden niet goed overgenomen en we hielpen elkaar te weinig. Dit leidde helaas tot de 0-1 en zelfs de 0-2 nog voor rust.

Vorige week tegen Purmersteijn speelde we ook op een iets minder lang veld, dat was in ons voordeel. Na een goed bekertje limonade begonnen we toch vol goede moed aan de 2-de helft. Dit resulteerde al meteen in een goede kans (ben even kwijt van wie). Maar helaas weer geen doelpunt, en tot overmaat van ramp werd in de tegen aanval wel de 0-3 gemaakt. Je zou zeggen kansloos, die wedstrijd wordt uitgespeeld, geen eer meer aan te behalen. Maar toen FC Purmerend op. Onder andere Nick nam het voortouw. Had een paar geweldige verdedigende acties en ging daarna nog mee naar voren ook. Milan stoomde ouderwets op aan de rechterkant zoals hij vorig seizoen zo vaak deed. Vorig seizoen vergat hij nog wel eens dan een goede pass te geven. Maar deed dat nu wel op de vrijstaande Damon. Zo’n kans is wel aan Damon besteed, 1-3. Daarna was het de beurt aan Nick om via een splijtende pass Damon te bereiken. Dit was echt een mooie pass. Damon wist zich wel raad met deze kans. Bam, 2-3. Dit gaf hoop en wat een energie en enthousiasme kwam er bij de jongens vrij. Niet veel later wist Damon de bal te onderscheppen en hij kon meteen voor de 3-3 aantekenen. Een onvervalste hatrick! Het werd spannend, heel spannend. Deed Beemster dan niets in de 2-de helft. Ja zeker wel, na de 3-3, kwam Beemster een keer goed door en schoot van afstand keihard op de lat…. Pfff… wat een geluk. En niet veel later een paar minuten voor tijd krijgen wij een corner, Milan nam hem en ja hoor….. eerst paal rechtstreeks erin. Wat een vreugde! 4-3!!

Wat een comeback. Heerlijk om te zien wat dat los brengt onder de jongens. En wat waren ze blij, terecht. Iedereen heeft weer hartstikke leuk gespeeld. Ook Thomas had weer een paar hele goede reddingen. Wat zijn we blij dat hij op doel staat. Volgende week de laatste bekerwedstrijd tegen ZOB E6. Zij hebben 1 gewonnen en 1 verloren. Het zal wederom geen makkelijke wedstrijd worden, maar wat maakt dat uit. Dit pakt niemand ons meer af.