Ze weten het wel spannend te maken!

ZOB E6

... (solo)
... (schot)

E-pupillen, E8, Groep 4 112

5 september 2015 11:15

Wat hebben de jongens het onnodig spannend gemaakt vandaag. De jongens zijn duidelijk in de winning mood, waarbij ze soms vergeten dat ze het vooral met ze alle samen moeten doen. Overspelen naar elkaar doen ze wel, daar ben ik overigens heel blij me…. een genot. Maar wat ze gister vergaten en dan vooral in de 2-de helft is dat je er ook samen voor moet zorgen dat de veldbezetting klopt. Dit laatste was niet helemaal het geval. Een leer item dus en als ze die onder de knie hebben dan komen ze weer een stap verder.

We moesten tegen ZOB E6. Een oude bekende van ons speelde in dat team. Jeroen speelde vorig seizoen nog bij ons in de E12. Leuk om Jeroen weer te zien en hij deed het niet onverdienstelijk. Hij heeft veel te veel aanvallen van ons onderbroken. Als je tegen over Jeroen staat moet je simpelweg eerder overspelen, dwz. Jeroen geen tijd geven om bij je te komen.

De eerste helft was er geen vuiltje aan de lucht. Helaas wilde de coach van de tegenstander geen 8 tegen 8 spelen. Wij 2 wissels, maar zij volgens mij ook. Alhoewel ik er 9 telde heb ik ze nauwelijks zien wisselen. Volgens mij hebben hun 2 beste spelers ook niet wissel gestaan, maar dit terzijde. Ik speel liever met 8 jongens, puur omdat de jongens dan meer kunnen voetballen. De eerste helft resulteerde in een 2-0  voorsprong.

De eerste kans van de wedstrijd was voor Björn. Daarna volgde vooral veel balbezit voor ons zonder echt gevaarlijk te worden. We kregen een paar corners, maar door de tegenwind waren die lastig om te nemen. De druk hield aan en het eerste doelpunt kon ook niet uitblijven. Milan zat middenvoor het doel van de tegenstander een duel uit te vechten. Milan won de bal en gaf hem aan Damon. Die wist zich wel raad met deze kans, 1-0. Er volgden kansen voor Nick, Milan, en weer eentje voor Milan na een geweldige pass van Dani. Helaas werd die laatste niet bekroond met een doelpunt. In de eerste helft werd ZOB maar 2x gevaarlijk. Thomas redde 2x bekwaam. Een paar minuten voor rust gaf Milan een fijne assist op Damon en die tekende voor de 2-0.

In de rust heb ik de jongens vertelt dat ze nog wel ietsje feller en scherper mogen zijn. Dan zouden er vanzelf meer doelpunten vallen. Gewoon zo doorgaan verder. In het begin van de 2-de helft deden we dit ook. Aymen was goed bezig en zo Björn ook. Nick kreeg een geweldige goede kans. Maar ipv. hem aan te nemen (en dan evt. goed te leggen), liep Nick om zijn as en kwam hij niet meer goed uit om de bal te schieten. Standbeen stond niet meer goed en de bal ging ruim naast.

En wat er toen gebeurde dat was wel apart. Het kondigde zich al langzaam aan en werd steeds erger. Iedereen ging overal lopen, maar niet op de juiste plekken. Ze waren totaal niet meer bewust van hoe ze stonden. Ten opzichten van elkaar niet, tov. de tegenstanders niet. Zo kan het dat ZOB eenvoudig op Thomas af kon lopen, 2-1. Het werd alleen maar erger…. Nick, Aymen, Dani, Björn, Daniel ze stonden overal en nergens. Thomas kon nog 1x redden, maar ook de 2-2 kwam helaas. Gelukkig kwam toen Simon weer in het veld. Hij bleek de rots in de branding, die weer wat organisatie bracht.

We kwamen gelukkig weer steeds beter in ons normale spel. Daniel gooide er even nog wat extra energie in en ging er helemaal voor. Heerlijk om te zien. Het tij keerde en in de allerlaatste minuut wist Daniel Damon te vinden, die de eindstand op 3-2 voor ons bepaalde!

Wat een vreugde weer van de jongens. Trots op de winnaars van deze bekerpoule, wij zijn door naar de volgende ronde. Wanneer die is, merken we nog wel. Met 9 punten uit 3 wedstrijden is het begin hartstikke leuk. Scoren is iets magisch voor de jongens. Op dit moment schiet Damon er erg veel in, maar heb geduld ook alle andere zullen gaan scoren, daar ben ik van overtuigd. Jullie krijgen allemaal kansen en uiteindelijk zullen die ook de touwen gaan doen bollen!