FC Purmerend C3 - FC Purmerend C5 (5-4)

Max Owen Dammen (intikker)
Rick van der Waart (afstandschot)
... (corner)

19 augustus 2015 19:00

Renger van Brederode

Het is de eerste wedstrijd van het seizoen. Een oefenwedstrijd weliswaar, maar nog steeds een flinke uitdaging omdat we tegen de C5 spelen, en die spelers zijn bijna allemaal een kop groter.
Als de wedstrijd begint ben ik gewoon aan het genieten.
Pas als het eerste doelpunt valt en Fred roept dat dit in het verslag moet komen bedenk ik me dat ik een verslag moet schrijven.

Even herinneringen aanspreken ... O ja, C3 valt vanaf het begin aan en C5 komt niet bij het doel van de C3. Max Owen staat op rechts en neemt de bal mooi mee naar rechtsvoor, hij geeft een voorzet en yeramiah scoort, 1-0.

Even later, C3 heeft nog steeds de overhand, en Chevano komt van links met een mooie voorzet en Max Owen scoort, 2-0

Dan volgt de eerste rust, we spelen 4 x 20 minuten.
Na de rust komen Jesse, Sven en Indra erin
De C5 gaat nu toch aandringen, ze zijn fysiek sterker en soms ook sneller. De C3 kan alleen maar voorkomen dat de C5 scoort door in het strafschopgebied telkens weer een sliding voor de voeten van de C5 speler in te zetten en ervoor te gaan liggen.
De bal komt bij Bram en gaat weer naar voren. Het scoren gaat snel.
Chevano scoort 3-0 en vervolens scoort Rick met een mooie beweging 4-0.
Maar vlak voor de 2e rust komt er een uitval van C5. Ze hebben een snelle, grote en sterke speler in de spits en die schiet van links de bal zo langs Bram in het doel, 4-1.
En 2 minuten doet hij precies hetzelfde, 4-2. Gelukkig is het dan rust.

Na de rust staat Max Owen weer op rechts en na een flinke demarrage tikt hij hem zo tussen de benen van de keeper door, 5-2.
Daarna kom Max weer aan de bal, hij haalt uit maar een tegenstander zat er tussen en die is nu voor de rest van de wedstrijd geblesseerd.
Zo gaat het een tijdje heen en weer, en dan weer rust.

Na de rust zijn Jari, Thomas en Yeramiah eruit. De C5 dringt aan, ze merken dat ze fysiek de overhand krijgen omdat de spelers van de C3 vermoeid raken.
Uit een hoekschop en even rommelen scoort dezelfde C5-speler 5-3
De C3 dringt weer aan en krijgt nog enkele kansen voor het doel van de C5, maar niets gaat er meer in. Er volgt weer een aanval van de C5 en dezelfde C5 speler scoort 5-4

Er wordt nog even heen en weer gespeeld en dan is de wedsrijd klaar!

Leuk om te zien hoe dit nieuwe team samenspeelt en hoe fanatiek ze zijn, zeker in vergelijking met de C5.

Aanstaande zaterdag de eerste bekerwedstrijd van dit seizoen tegen de Zwaluwen C1.

Melle Vroom