FC-Purmerend C3 - Victoria O C2 (9-0)

Victoria O C2

Assist: Yael Doest
Chevano Bakker (intikker)

C-junioren zaterdag, C3, 3e klasse 05

12 september 2015 14:30

Fred van der Waart

Dit is de 1e wedstrijd van de competitie, helaas konden Jesse en Sven niet meedoen i.v.m. blessureleed, om ons team te versterken deed Sebastiaan met de C3 mee. De vader van Rick was de scheidsrechter.
Ondanks dat we 5 minuten te laat waren begonnen heeft FC Purmerend een vliegende start gemaakt. In de eerste minuut scoorde Cheffie de 1-0. Het was een mooi opgezette aanval van Rick met een hakje naar Jari die een assist gaf op Chevano.
De tegenstander probeerde natuurlijk ook te scoren in de 10e minuut maar daar was onze superkeeper Bram met een prachtige redding waar je u tegen zegt.
In de 12e minuut kwam Cheffie weer om de bocht en maakte de 2-0.
Team FC Purmerend speelde goed samen, de keeper deed ook mee kwam lekker uit zijn doel, had weer een fantastische redding en stopte een goede aanval van Victioria O C2. In de 19e minuut waren wij weer aan de beurt en maakt Cheffie een hatrick uiteraard werd het publiek aan de zijlijn helemaal gek !!! In de 21e minuut zagen we ook weer een mooi staaltje voetbal van Dion die een aanval van de tegenstander blokte en ook Jari liet zich van zijn beste kant zien want hij ging het duel aan met de tegenstander die minstens een kop groter was en Jari kwam als sterkste uit de bus. En ook Hugo stond als een pitbull op het middenveld. Je merkte wel dat FC Purmerend de bovenliggende partij was want het balbezit was voor het grootste gedeelte aan onze kant. Yera maakte een mooie actie in de 27e minuut helaas ging de bal jammer genoeg in het zijnet. Na deze actie kwam er opnieuw een aanval van FC op het doel van Vicotoria O en mistte Indra op een haar na het net. FC Purmerend geeft veel druk en speelt lekker over. Ook de achterhoede is goed op elkaar afgestemd, Thomas Vroom, Max, Sebastiaan en Dion lieten bijna geen bal door. Als er wel een bal langs onze ijzersterke verdediging passeerde herpakten ze snel en behendig weer het spel. Hatsjiekiedeeee vlak voor de rust in de 33e minuut knalt Hugo er nog eentje in en zo gaat FC Purmerend met 4-0 en een lekker gevoel de rust in. Na een kwartiertje rust kwamen de mannen weer strijdlustig het veld op, ze gaan voor een dikke overwinning en niks houdt ze tegen ! In de 2e helft komt Victoria O bijna niet op de helft van FC Purmerend. In de 8e minuut van de 2e helft maakte Jari bijna een doelpunt en 3 minuten daarna deed Hugo ook nog een goede poging. FC Purmerend kwam steeds dichter bij nog meer doelpunten, Yera deed een doelpoging in de 19e minuut en 3 minuten later was Indra aan de beurt. Er zat een doelpunt aan te komen, we roken het gewoon !!! En ja hoor in de 25e minuut dolde Yael de tegenstander uit en gaf een wonderschone assist waardoor Yera zijn 2e goal maakte voor vandaag, 2 minuten later was het raak voor Indra, de teller stond inmiddels op 7-0. De doelpogingen vlogen ons om de oren, Indra, Thomas van Wattingen en Max hadden er ook bijna weer eentje te pakken. Victoria O kwam toch een keer langs onze muur van verdediging maar daar was onze gatekeeper Bram die ons trakteerde op een spectaculaire redding in de 29e minuut. Alsof het niks was gaf Cheffie ons nog een toetje, zijn vierde goal voor vandaag in de 32e minuut en last but not least sloot Rick deze supermatch af met het 9e doelpunt in de laatste minuut. FC Purmerend was geweldig toch wil ook een complimentje geven aan Victoria O want ze hebben gevochten tot het einde en ze bleven netjes en er was (bijna) geen grof taalgebruik. Deze overwinning hebben we in de pocket ! Jongens hou dit vast, jullie zijn toppers ;-)
Peggy Davids