Always Forward C7 - Purmerend C3 (3-3)

Always Forward C7

Assist: Jesse Koot
... (schot)
... (schot)
Jari Pieterse (penalty)
... (penalty)

C-junioren zaterdag, C3, 3e klasse 05

19 september 2015 16:15

Vandaag moesten onze jongens erg lang wachten voor ze de wei in konden.
De wedstrijd was in Hoorn en kon pas beginnen om 16:15. Dan denk je natuurlijk dat je als enige nog moet voetballen, maar wat bleek er waren op het compley van Always Forward nog 3 wedstrijden die gingen starten. En zelf na ons werd er nog een wedstrijd gespeeld.
1 voordeel was wel dat de jongens die naar het Frisfeest waren geweest extra lang konden uitslapen, maar dat gold achteraf alleen voor Max Owen. De andere fris feest gangers waren ziek of misselijk. Er zal toch niets in de drankjes gedaan zijn! Oplossing was om Nolan te vragen mee te doen als invaller. En Nolan wou dat natuurlijk maar al te graag. 12 man  dus 1 reserve.
Enfin de toss werd verloren dus moesten we met het gehele team naar de andere helft opschuiven en speelden we van de dijk af richting kantine. Dat ging niet echt geweldig goed, we leden veel balverlies en waren niet wakker genoeg. We krijgen wel veel corners, maar uit die corners werd er bitter weinig resultaat behaald. Uiteindelijk kregen we toch uit 1 van die 30 corners een doelpunt op onze naam. Chevano bereikte met die zoveelste corner Jari die best wel houdbaar uithaalde. Echter dacht de verdediger ik laat hem lekker gaan, want de keeper pakt hem wel. U begrijpt het wel, een misverstand 0-1.  Niet veel later kregen wij door goede interventie van onze verdedigers weer een mogelijkheid. Jesse, had samen met Thomas Vroom en de immer goed hardwerkende Hugo de bal voor zijn goede rechter voet en bracht een geweldige pass op Yeremiah. Die wist dit buitenkansje wel te verzilveren en het werd dus 0-2.
Door deze voorsprong dachten wij dat we er al waren. De thuisploeg rechtte zijn rug en met een goede pass bracht hij de rechterspits in stelling. Onze flank verdediger stond er bij en keek er na. Er werd niet op geanticipeerd. Bram was kansloos 1-2.
Zo gingen we ook de pauze in. Er werd limonade gedronken en de vader van Max Owen bracht iedereen een versnapering. Er zou geklaagd zijn dat ze honger hadden. Rond 17:00 uur is dat natuurlijk wel een bekend gegeven.
Na de rust was er nog bijna sprake van dat de tegenstander 3 nieuwe personen had opgetrommeld, maar dat waren diezelfde jongens die in de1e helft al op het hek zaten te wachten op een invalbeurt.
De tegenstander was veel beter uit de startblokken gekomen en bracht onze verdediging veel gevaar. Zeker vanaf de rechterkant (onze linkerkant) hadden ze een jongen die zeer snel en behendig was. Thomas Vroom had een beste kluif aan hem. Er volgde een paar goede voorzetten, maar hun spits had geen geluk. Bal op de paal en op Bram en over. Maar 1 uitbraak ging wel goed en dat werd dus de 2-2.
Misschien was dat de trikker die ons weer een beetje wakker schudde. We gingen beter voetballen de kansen kregen we daarom ook meteen. Alleen waren Jeremiah en Chevano niet dodelijk genoeg. Er moet ook gezegd worden dat er vandaag wel erg veel vanaf onze linker kant kwam. Is het omdat onze jongens de rechterkant niet belangrijk vinden? Of is het zo dat er gewoon weg niet naar de rechterkant wordt gekeken of iemand vrij staat? Jongens probeer over beide kanten het spel te spelen anders worden we te voorspelbaar!
Yeremiah kreeg toch weer een keer de bal en dolde zijn directe tegenstander weg, hij bracht de bal goed voor en het meisje (naar later bleek, was het een jongen) kreeg de bal tegen haar hand. We kregen dus een penalty. Jari is dan een zekerheidje en scoorde dus feilloos de 2-3.
Helaas was het 2 of 3 minuten later aan onze kant een zelfde voorval alleen was het niet het meisje maar Jesse die de bal met de hand probeerde tegen te houden. Ook penalty dus. Bram kon er net niet goed bij en de stand was weer gelijk 3-3.
Daarna hebben we over en weer nog wat kansen gehad maar uiteindelijk verdiende deze wedstrijd geen overwinnaar  dus is het gelijk gebleven.
Jongens de laaste 15 a 20 minuten wel de beuk erin gegooid en lekker gespeeld. Hou dit vol voor volgende week.
groet,
Fred van der Waart