Competitie: Zaterdag 12 september 2015 Purmerend F8 – Monnickendam F7 30-0

Monnickendam F7

F-pupillen zaterdag, F8, 7e klasse 14

12 september 2015 8:45

Na het bekerverlies van vorige week waren de boys erop gebrand om vandaag een goed resultaat neer te zetten in de eerste wedstrijd van de competitie.

Helaas waren zowel Raymond als Brian afwezig dus onder leiding van het interim trio Arthur, Calvin en Tino moesten de punten in eigen huis gehouden worden.

Afwezig waren Fender en Maurits en op het laatste moment (wegens ziekte) ook Justin en daardoor hadden we 7 spelers en dus geen wissels.

Opstelling:

Keeper : Quinn

Verdedigers : Finn en Giovanni

Middenvelders : Ravi, Calvin en Jamie

Aanvaller : Jari

De “opdracht” die de boys meekregen was om goed over te spelen en elkaar te helpen.

Monnickendam F7 had de aftrap maar door fel op de bal te jagen hadden we snel de bal in de ploeg en na een mooie pass van Jamie kon Jari al binnen 30 seconden de 1-0 op zijn naam schrijven. 2 minuten laten stond het al 3-0 door doelpunten van Calvin en Ravi. Finn was met een aantal mooie afstand schoten dicht bij een doelpunt maar helaas gingen ze net naast. Na een mooie pass van Calvin kon Jari zijn tweede doelpunt van de ochtend maken (4-0) en bij de 5-0 van Ravi was Jari de man van assist. Na de 6-0 van Calvin en 7-0 van Ravi was het tijd voor de mooiste aanval van de ochtend. Na een mooie dubbele één-twee met Jari kon Calvin de 8-0 scoren. Nog voor rust werd het 11-0 door doelpunten van Calvin, Jari en Ravi.

In de rust is er de afspraak gemaakt om vooral te blijven overspelen. Natuurlijk wil iedereen zijn doelpuntje maken maar door goed te blijven overspelen zouden we een grote uitslag kunnen neerzetten. Quinn ( die voor rust 1 terugspeelbal heeft gehad ) ging de tweede helft voetballen en Giovanni ging het doel verdedigen.

Dit bleek een “gouden wissel” te zijn want het eerste balcontact van Quinn leverde gelijk de 12-0 op. Na een echte hattrick van Calvin ( 13-0, 14-0 en 15-0) was het weer tijd voor Ravi om een doelpuntje te maken ( 16-0). Na een mooie slalomactie van Calvin waardoor hij vrij voor de keeper kwam te staan, besloot hij het doelpunt te ‘gunnen’ aan Quinn door de bal af te geven ( 17-0). Quinn maakte vervolgens aan de 18-0 en een mooi schot van Jamie betekende 19-0. Quinn was de mooie actie van Calvin een paar doelpunten eerder niet vergeten en na een mooie passeerbeweging was hij nu de aangever en kon Calvin zijn 8 ste doelpunt maken ( 20-0). Na de 21-0 van wederom Calvin was het Jari die met een mooie actie aan de zijlijn de 22-0 liet aantekenen. Snel liepen we uit naar 25-0 door doelpunten van Calvin, Jamie en Quinn. Ondertussen viel Giovanni bijna in slaap op doel want hij heeft niet niks te doen gehad.

Iedereen van ons team had nu 1 of meerdere doelpunten gemaakt behalve onze rots in de verdediging Finn ( en Giovanni maar die stond op doel ). Vandaar dat Finn de spits werd ingestuurd en we als team probeerde hem een doelpunt te laten maken. Alle ballen werden nu ingespeeld op Finn maar helaas miste hij een beetje geluk om een doelpuntje te maken. Het was maar goed dat we een telraam mee hadden want uiteindelijk werd het nog 30-0 door doelpunten van Calvin, Jari, Quinn, Calvin en Ravi.

Doelpunten makers:

* Ravi 6 x

* Jari 5x

* Jami 2x

* Calvin 12 x

* Quinn 5x

Ook de penalty’s werden gewonnen met 6-2.

Het was mooi om te zien hoe het team aan het proberen was om Finn een goedpunt te laten maken. Helaas is het niet gelukt, maar het laat wel zien dat we 1 team zijn. Klasse.

Tja en dan de Man of the Match, na zo’n wedstrijd is dat bijna onmogelijk. Kies je voor een van de doelpuntenmakers of pak je degene die de meeste assists gegeven heeft? Uiteindelijk hebben wij dit keer ervoor gekozen om gehele team deze titel te geven. Door goed te blijven overspelen hebben zij deze monster score kunnen neerzetten. Klasse Boys!

Op naar volgende week……

Calvin, Arthur en Tino