COMPETITIE: ZATERDAG 19 SEPTEMBER 2015 AFC IJBURG F13 - PURMEREND F8 EINDSTAND 1-13

IJburg AFC F13

Assist: Jari Mul
Jari Mul (schot)
Justin Onsia (afstandschot)
Jari Mul (schot)
... (schot)

F-pupillen zaterdag, F8, 7e klasse 14

19 september 2015 11:30

Na de monsterscore tegen Monnickendam van vorige week stond de eerste uitwedstrijd van het seizoen op het programma tegen AFC IJburg F13. Een team dat ook de eerste wedstrijd ruim had gewonnen. Zonder Giovanni en Ravi vertrokken we richting Amsterdam. Ook trainer/coach Raymond was aanwezig als supporter, ondanks dat hij vorige week tijdens een mountainbike “ritje” , zijn sleutelbeen had gebroken. Gelukkig was de vader van Jari, Arthur bereid om te assisteren. Vanwege het gebrek aan parkeerplaatsen, hadden de jongens na een goede wandeling vanaf de parkeergarage een eerste warming up al in de benen.

Op het complex van Ijburg werd de kleedkamer opgezocht en de opstelling besproken.

Doel:                                Quinn

Verdediging:                     Maurits, Finn en Justin

Middenvelder:                   Fender, Calvin en Jamie

Aanval:                            Jari

Na een goede warming up en wat afrondoefeningen begonnen we zoals vaker goed georganiseerd met het opzetten van de eerste aanvallen. Het spelbeeld was al snel duidelijk, het initiatief lag bij FC Purmerend en Ijburg kon zich enkel beperken tot verdedigen. Het middenveld met Calvin in een hoofdrol vond via goed combinatiespel een aantal keer net niet het doel met kansen voor Calvin en Jari. Nadat Calvin de paal trof kwam de bal via IJburg dat de aanval zocht. Door een goede onderschepping van Jari en een directe pass naar Calvin viel de 0-1!

Achterin had keeper Quinn wederom weinig te doen en als het al lastig werd, zorgden Finn, Justin of Maurits voor een goede onderschepping. Na goed uitverdedigen van Maurits, kwam de bal via Calvin nu bij Jari terecht die via een snelle dribbel en de binnenkant van de paal de 0-2 liet aantekenen. Niet veel later was het Fender die de bal op het middenveld onderschepte, een goede pass naar Finn die direct doorspeelde naar aanvoerder Justin die vanaf bijna 20 meter verwoestend uithaalde…BOEM 0-3!  Dit was een fase waarin het snel ging en we via goed voetbal en onderscheppingen uitliepen naar 0-7 via Jari, Calvin en Jamie. Door een verkeerde terugspeelbal naar Quinn werd het tussendoor 1-7 en was het bijna rust met nog een corner voor FC Purmerend.  Jari zag in alle drukte voor het doel dat Finn zich kwam aanbieden, een goede aanname zorgde er voor dat hij direct kon schieten, echter werd zijn knal geblokkeerd maar was de rebound voor Jamie, ruststand 1-8.

Na rust kwam Quinn op het middenveld spelen in afwisseling met Fender die in de spits ging staan. Jari nam de plek in het doel in als keeper. De wijzigingen zorgden er voor dat de stand lang bleef staan. Na goed doorzetten van Maurits werd Quinn gelanceerd aan de rechterkant en met een bekeken schot stond de 1-9 op het bord. Het doel van IJburg werd weer gevonden en na een onderschepping van Calvin werd het 1-10.

De mooiste aanval kwam tot stand nadat IJburg in de aanval was. Justin onderschepte de bal en verdedigde prima uit via de zijkant, na een pass op Cavin werd in een keer Quinn bereikt die op zijn beurt in een pass Fender wegstuurde aan de rechterkant. Het leek een lastige hoek te worden omdat de keeper uit zijn doel kwam en Fender naar de zijkant werd gedreven. Een goede aanname en passeerbeweging om de keeper zorgde vanuit een lastige hoek voor de 1-11. Fender zorgde vlak na zijn doelpunt direct voor de 1-12 met een bekeken schot. Het slotakkoord was voor de tweebenige Maurits, die vanuit een corner van Jamie de bal aannam en direct klaar had liggen voor zijn (mindere?) linkerbeen…1-13 wat tevens de eindstand werd.

Vervolgens werden de penalty’s gewonnen met 5-1 met doelpunten van Justin, Finn, Maurits, Fender en Quinn, die tevens weer een paar goede reddingen had in de serie.

Man of the Match was vandaag het team, ondanks de wisselingen in de rust waar enkele spelers op een andere plek kwamen te staan, bleven we via overspelen het doel van IJburg opzoeken en zeggen de foto’s genoeg. Het juichen als collectief laat zien hoe trots we zijn op dit team. Klasse mannen!

Groetjes,

Brian&Arthur