De 0-8 winst!

Damon Levens (schot)

E-pupillen zaterdag, E8, 6e klasse 07

12 september 2015 11:30

Afgelopen zaterdag stond de eerste competitiewedstrijd op het programma. Na 3 gewonnen wedstrijden in de beker was het vandaag tijd om te experimenteren. Ik moet eerlijk bekennen ik vond het in ieder geval een geslacht experiment. De jongens volgens mij ook wel, en ja ook de ouders vonden het wel goed om te zien. Ik kreeg wel te horen dat ik nog nooit zoveel had moeten coachen om iedereen op zijn juiste plek te houden. Dat klopt, maar ik zag wel wat ik wilde zien. Iedereen deed op elk moment mee. Vooral in omschakel momenten dient dat te gebeuren, zowel aanvallend als verdedigend. Dit is me bijgebleven uit het experiment. Ik ga dit zeker vaker doen. Wellicht wel met een net iets ander invulling. Ik denk dat dit bijdraagt aan de ontwikkeling van de jongens.

Wat is er dan precies eigenlijk gedaan. Simpel gezegd de verdedigers werden aanvallers en de aanvaller verdedigers. Eigenlijk ook wel trots op de jongens, niemand zeurde, iedereen vond het prima en wel leuk. De sfeer is sowieso heel goed onder de jongens. Maar wat wil je ook als je alles wint….. ;-)

Ook deze eerste competitie wedstrijd hebben we gewonnen, 0-8 maar liefst. Het succes kan niet op. Er komt vast een tegenstander die onze meerdere is. Laten wij dat moment zo lang mogelijk uitstellen om die te treffen.

Damon onze goalgetter van de afgelopen wedstrijden stond vandaag dus opgesteld als laatste man. Je zou denken dan wordt het scoren wat moeilijker, maar nee hoor…. Corner van Nick, de afgeslagen bal wordt opgepikt door Damon en met een mooie volley schiet hij de bal hoog in de verre hoek, 0-1. Onze nuttige kracht Aymen deed vandaag echt eens goed van zich spreken. Hij speelde een hele goede wedstrijd. De 0-2 werd ook ingeleid  door Aymen met een mooie assist op Dani. Dani draaide om zijn as en scoorde met een droog hard schoot. Dani begon vandaag in spits, een totaal nieuwe plek voor hem. Als hij meer overzicht voor zijn medespelers heeft had het nog beter dan nu gegaan. En dan hebben we Milan, onze ‘ideale schoonzoon’ in het team. Hij neemt een corner, de corner wordt bij de eerste paal weggewerkt recht terug naar hem. Milan twijfelt geen moment en schiet vanaf de achterlijn snoeihard met zijn binnenkant de bal hoog in het doel, 0-3. De rust stand.

Omdat het eigenlijk wel zo goed ging hebben we iedereen weer gewisseld. De jongens hadden er enorm veel zin in vandaag. Het plezier straalde er vanaf. Continu volgde er fijne aanvallen. Was het niet op links met Damon, Nick, en Daniel, dan wel via de rechterkant met Milan of Aymen, of via Björn en Simon door het midden. Björn en Simon zijn ook 2 mooie mannetjes. Björn is altijd lastig voor iedereen tegenstander. En Simon bewaard de rust, kijkt waar het team hem nodig heeft en onder breekt aanval na aanval van de tegenstander.

Na de rust vielen de doelpunten nog wat sneller. De 0-4 werd door Milan gemaakt door een assist van Damon. De 0-5 werd gemaakt door Daniel. Zijn eerste doelpunt van dit seizoen. Aymen wist Daniel te bereiken nadat Aymen zelf een één-twee-tje opzetten met Milan. Niet veel later volgde een complete aanval over vele schijven. Via Daniel en Björn kreeg Nick de bal. Nick was niet zelf zuchtig en zag Damon er geweldig goed voor staan, 0-6. Het slot akkoord was voor Milan. Ik weet niet of iedereen goed in de ogen van Milan had gekeken, maar Milan rook bloed. De gedrevenheid straalde er vanaf. Wederom gaf Nick een goede assist en Milan wist hem keurig in het doel te schieten. Bij het laatste doelpunt trapte de keeper van de tegenstander niet helemaal goed uit. Milan ontving de bal, de aanname was perfect, meteen met snelheid recht richting doel, 30 meter hard dribbelen en dan verwoestend uithalen… 0-8. Dit was ook de eindstand. Milan was in de wolken, zijn moeder was jarig en hij scoorde de helft van het aantal doelpunten. Hij had wat te vertellen aan de visite!

U zult wellicht Thomas in het verslag gemist hebben. Dit klopt, hij had vandaag bijzonder weinig te doen. Een mooie detail, tijdens de penalties na de wedstrijd hield hij alle penalties tegen!

Op naar de volgende wedstrijd!