Een te sterke tegenstander.... de kampioenen (?)

Kwadijk E1

... (kopbal)
Assist: Simon Kuyper
... (kopbal)
... (e.d.)

E-pupillen zaterdag, E8, 6e klasse 07

19 september 2015 10:00

Helaas was er vandaag geen eer van ons te behalen. We speelden thuis tegen Kwadijk E1. Ik denk dat dat 2 a 3 jongens van hen eigenlijk wel voor onze E top in aanmerking zouden komen. Desondanks hebben de jongens hun best gedaan en hebben ze hun hoofd niet laten hangen.

Het werd uiteindelijk 1-11. Doordat Thomas de 70-ste verjaardag van zijn Opa in Spanje vierde stond vandaag Nick op doel. Hoewel we je in het veld misten, was je onmisbaar voor ons op doel. Je hebt je zeer karig geweerd en een prima wedstrijd gekeept.

De jongens kwamen al heel snel 0-2 achter. Aymen gaf het eigenlijk een beetje op, en gaf aan wij winnen toch niet meer. Wat extra aanmoedigingen voor Aymen en daarna heeft hij weer meer dan prima gespeeld. De stijgende lijn van de afgelopen weken werd doorgezet. Het werd 0-3, 0-4, 0-5 en toen eindelijk een soort kans voor ons. De keeper van de tegenstander pakte de bal in zijnde. Daar is in principe niets mee, ware het niet dat hij dit aan de zijlijn deed en ook nog eens 20 meter van de achterlijn. De prima fluitende Damir Rokvic gaf terecht een vrije trap. Dani ging achter de bal staan en schoot net over bij de 2-de paal. Dat was een prima vrije trap. De rust stand van 0-6.

De tegenstander nam veel corners, en in het begin gaf Damir nog aan om die ballen iets dichter bij te leggen ipv. bij de cornervlag. Maar dat wilde deze jongens niet. En dat was voor hen ook geen enkel probleem, de bal kwam continu geweldig goed hoog bij de 2-de paal. Waar ze dan ook gewoon die bal erin kopte. Schoot Nick een keer goed uit dan namen zij die bal op hen borst aan om weer verder te kunnen spelen. U snapt, tegen Kwadijk was niets te beginnen voor onze jongens.

In de tweede helft de jongens iets compacter neer gezet en aangegeven dat ze gewoon hun best moesten doen en proberen zo leuk en goed mogelijk te voetballen. En dat hebben ze dus gedaan. De 2-de helft ging veel beter. Alhoewel op het einde van de 2-de helft het overwicht van Kwadijk weer enorm was. Maar we kregen voetballend kansen, en uit één van die kansen wist Milan te scoren na een splijtende pass van Simon. Simon speelde wederom een heerlijke degelijke wedstrijd ondanks dat hij vandaag wat moe was en last had van zijn ene oog. En Milan maakte een heerlijke vreugde sprong na zijn doelpunt. Milan groeit continu in zijn voetbal, leuk om te zien.

Ik maak me wel een klein beetje zorgen om Damon. Sinds hij last heeft van zijn enkel heeft ie een raar loopje en zet hij niet aan. Hij heeft soms pijn en vaak ook niet. Hij is al naar de dokter geweest, maar die kon niets vinden. Misschien is de fysio een goede optie. Damon kreeg wel een fijne kans vandaag, helaas kon de keeper net redden. Björn en Daniel hebben keihard gewerkt. En Daniel kwam er af en toe geweldig goed uit en langs bij de tegenstander.

Volgende week een nieuwe wedstrijd, uit tegen Beemster E4.