Onnodig verlies

SDOB E4

E-pupillen zaterdag, E11, 7e klasse 09

12 september 2015 8:45

Wedstrijden verliezen is niet erg, maar wedstrijden verliezen die je had kunnen winnen, die zijn vervelend! Vandaag was zo'n wedstrijd... De eerste competitiewedstrijd van het seizoen en de eerste stap naar eventueel kampioenschap! Maar het werd een misstap helaas.

De eerste 10 minuten ging de wedstrijd min of meer gelijk op. Toch was dit juist de fase dat we hadden moeten spelen zoals we vorige week hebben gespeeld, namelijk goed op de posities letten en samen inzakken en samen aanvallen. Als we dat hadden gedaan, was het misschien 3-0 geweest voor ons en hadden we het verder af kunnen maken zoals we vorige week deden. Maar goed, hadden, hadden, hadden... Het gebeurde niet en dat was ook de verdienste van SDOB, die niet echt met een plan speelde maar wel als team streed voor de bal.

De 1-0 van hun viel door een dekkingsfout achterin. Er had een verdediger van ons gestaan als we ons aan de plaats op het veld hadden gehouden, maar nu kon hun aanvaller vrij inschieten. Hetzelfde gebeurde bij de 2-0, wat ook de ruststand was. Tijd voor een donderpreek, die we vanwege de lange afstand naar de kleedkamer maar op het veld hielden. De mannetjes zagen er moe uit, hier en daar wallen onder de ogen. Op de vraag wie er te laat naar bed was gegaan, gingen er 4 vingers omhoog. Ook dit hoort echter bij voetbal mannen. Als je weet dat je om 8.45 op het veld moet staan, ga je op tijd naar bed!

De tweede helft was er helaas weinig verbetering te zien. Duels werden maar voor de helft uitgevochten. Voorin werd er gemopperd op elkaar en achterin lieten we ons met gemak dollen. Op een gegeven moment zag ik 1 aanvaller die het tegen 3 verdedigers van ons opnam. De bal werd niet weggewerkt en door simpelweg doorzetten en opnieuw proberen kwam de aanvaller toch tot scoren. Schiet maar raak voor een knaak. Compliment voor de aanvaller maar hier stonden wij toch echt voor paal hoor. Drie tegen één en die ene wint het...

De wedstrijd kabbelde voort en na de 5-0 van SDOB, wat men dan in het voetbal 'geflatteerd' noemt, werden wij beter en zag ik eindelijk weer 2 of 3 aanvallen zoals ik die vorige week zag. Remzi kwam op aan de linkerkant, zag Elias vrijstaan en verstuurde een prachtige pass. Elias nam aan op de borst en schoot hard in (met links), keeper kansloos. Het doelpunt werd uitbundig gevierd, maar helaas was er geen tijd meer voor een wederopstanding van ons.

5-1 was de eind uitslag, maar dit had echt een overwinning moeten zijn... Als we maar beter HADDEN gespeeld!

Bij de penalty's was Hoey de held. Hij stopte een paar mooie ballen en schoot zijn eigen penalty rechts in de kruising. Timo vorige week links, Hoey nu rechts. Het was een lichtpuntje na verder een draak van een wedstrijd.

Met de leerpunten uit deze wedstrijd gaan we de komende tijd trainen op overspelen, posities innemen en (eerder) afmaken op doel.