FC Purmerend C3 - George St C1 (1-5)

George st C1

C-junioren zaterdag, C3, 3e klasse 05

26 september 2015 14:30

Paul Oostermeijer

Het was vandaag erg lekker weer en naar later bleek waren onze jongens ook in die mood.

We stonden een beetje in een ligstoel modus. Binnen een kwartier stond het al 0-3.
Dit team was een indeling van 2e jaars en 1e jaars met een nadruk op 2e jaars. De jongens waren groot en sterk. En ons team liet zich daardoor overklassen. We konden elkaar geen 2 ballen naar elkaar toe schieten waren in de duels natuurlijk niet sterk genoeg. Tegen dit soort tegenstanders ( en die krijgen wij nog veel vaker!) ben je fysiek de mindere partij DUS moet je uit een ander vaatje tappen. Laat de bal het werk doen en ben continue aanspeelbaar. Als wij als team dan gaan wandelen en dus niet aanspeelbaar zijn dan loop je tegen deze teams achter de feiten aan.

enfin de 1e helft slooten we af met een 0-4 achterstand.
De 2e helft was na de donderspeech een betere versie. De jongens gingen iets meer bewegen en kregen daardoor meer kansen. Het werd uiteindelijk 1-5 dus 1-1  in de 2e helft.
Daarbij nog een vermelding dat Dion van Brederode onze rechtsback een hele goede wedstrijd speelde. Hij speelt nu al een paar wedstrijden heel solide en de spitsen hebben veel problemen met hem.
Dus jongens volgende week er tegen aan en heel goed trainen!

Groet
Fred van der Waart