Competitie: Zaterdag 26 september 2015 Purmerend F8 – Jisp F1G eindstand 8-2

... (schot)

F-pupillen zaterdag, F8, 7e klasse 14

26 september 2015 8:45

Vandaag de derde competitiewedstrijd van het seizoen tegen een van de medekoplopers Jisp. Prachtig weer en veel toeschouwers langs de kant van beide teams zorgde voor veel energie bij de spelers in de wedstrijd. Zonder Jamie die moest afzwemmen en met de jarige Quinn op doel begonnen we in onderstaande opstelling;

Keeper :                      Quinn
Verdedigers:                Justin, Finn en Ravi
Middenvelders:            Maurits, Calvin en Fender
Spits:                         Jari
Wissel:                       Giovanni

De eerste minuten lieten een fysiek sterk Jisp zien maar onze jongens schakelde al snel een tandje bij. Via Ravi die de eerste helft steeds goed op links stond opgesteld kreeg Calvin de eerst kans die nog werd gekeerd door de keeper van Jisp. Met goed combinatiespel en overzicht werd het doel van de tegenstander onder vuur genomen. Op het middenveld onderschepte Fender de bal, na een pass direct door naar Jari kwam een mooie steekbal op Calvin die het net wist te vinden, 1-0! Jisp stond met de rug tegen de muur, de keeper trapte verkeerd uit en Calvin was er als de kippen bij, 2-0.

Achterin had Quinn weinig te doen en stond de achterhoede, met de sterk spelende Finn en Justin en met hulp van Ravi op links, als een huis. Jisp bleef met fysiek spel de aanval zoeken maar keer op keer zaten Finn en Justin er tussen. Nadat Justin, met veel zelfvertrouwen vandaag, de bal had onderschept, hield hij het overzicht en verzorgde een goede pass naar Calvin. Calvin hield het overzicht met een pass naar Jari die de 3-0 liet aantekenen. Alles leek er op dat het weer een monsterscore zou worden. Inmiddels had Giovanni de plek van Ravi ingenomen aan de linkerkant. Ook Fender liet in de eerste helft zien met vertrouwen te spelen en na een goede individuele actie, werden twee tegenstanders uitgespeeld en met een bekeken schot in de linkerhoek werd het 4-0. Niet veel later was het opnieuw Fender die de bal onderschepte op het middenveld en Maurits inspeelde. Maurits die vandaag weer liet zien met veel energie en overzicht te spelen vond Calvin die niet veel moeite had om de 5-0 te laten noteren. Achter werd de deur nog steeds goed dichtgehouden en de ballen die Quinn kreeg waren een prooi voor hem. Nadat Finn in bal bezit kwam vlak voor rust, hield ook hij goed het overzicht en via Calvin was het koele kikker Jari die de 6-0 scoorde. Tevens de ruststand.

In de tweede helft hebben we het team aardig door elkaar gehusseld om ook de verdedigers te laten aanvallen en de aanvallers te laten ervaren hoe het is om te verdedigen. Maurits kwam in de spits te spelen, Quinn op rechts en Ravi nam zijn plek in op het doel. Een interessante tweede helft waar de jongens werden gedwongen op een minder vertrouwde positie ook te blijven overspelen, achterin te verdedigen en als team het overzicht te houden. Via een voorzet van Calvin die tot eigen goal van Jisp werd gepromoveerd was het toch heel snel 7-0. Deze stand bleef ondanks vele kansen voor FC Purmerend staan, het ontbrak een aantal keer aan geluk maar ook aan elkaar de bal blijven gunnen en het handelingstempo. Jisp profiteerde twee keer van onoplettendheid in de verdediging en tussendoor kreeg Maurits met een bekeken schot zijn verdiende doelpunt van vandaag, de eindstand werd zodoende 8-2.

Nadat we de penaltyserie ook nog winnend afsloten, 4-3 (Calvin, Quinn, Jari en Fender), en een heerlijke traktatie van de jarige Quinn werd de kleedkamer opgezocht.

Mannen we waren weer erg trots op jullie vandaag, een zeer sterke eerste helft met veel vertrouwen. Blijf er voor zorgen dat we ook de tweede helft dezelfde concentratie blijven houden en we elkaar de bal gunnen om te scoren.

Man of the Match: het collectief van de eerste helft!!

Fijn weekend!

Groetjes,