Always Forward O10 - FC Purmerend O10

Always Forward O10-1

Onder 10 zaterdag, O10-1, Onder 10 04

26 september 2015 9:30

Always Forward, een club om rekening mee te houden!
Het belooft een spannende wedstrijd te worden als ook een hele belangrijke.

Het weer is prachtig en met het zonnetje erbij is het voor de kijkers  goed toeven langs de zijlijn. We hebben vandaag geen uitvallers dus iedereen is erbij.
Tijdens het begin van de wedstrijd valt al op dat we deze wel eens zouden kunnen pakken. We blijven goed breed spelen in de aanval en verdedigen goed. Al vrij snel valt er een doelpunt die vanuit een corner werd genomen door Yentl. Stijn zette zijn voet ertegen en stond dicht op de keeper welke kansloos was.

De druk was er even vanaf althans aan de zijlijn want de jongens lieten de concentratie geen moment verliezen.
Al heel snel werd de druk er weer flink op gezet en 2 minuten later viel er weer een doelpunt die Rayan op zijn naam zette.  Alvorens deze goal werd gemaakt werd er door een mooie steekpass op Omar een mooie voorzet gegeven.
Het derde doelpunt liet niet lang op zich wachten, want door prachtig overspelen dolde onze jongens de tegenstanders uit alsof het pionnen waren. 3-0 voor tegen Always Forward!! ,wie had dit ooit gedacht.! Dit belooft veel goeds voor de eind uitslag. We wilde al gaan roepen “tien,tien,tien” maar hielden het voor ons  je weet immers nooit hoe het kan aflopen. Tim was dit keer degene die als laatst zijn voet tegen de bal zette, voordat deze het net raakte.
Onze tegenstanders konden niet anders dan fysiek wat harder optreden omdat ze anders geen doelpunt konden maken. Dit resulteerde dan ook diverse keren dat er een tik werd uitgedeeld. Gelukkig waren het niet hele ernstige overtredingen en hoefde niemand geblesseerd het veld te verlaten. De nummer 6 van de tegenpartij gebruikte dan ook goed het lichaam en zette menig speler van de bal. Toch was het team niet sterk genoeg voor onze verdedigers welke uitstekend via de buitenzijde de bal steeds wisten kwijt te raken en opnieuw begonnen met opbouwen.
Voor de rust hebben onze toppers de tegenstanders weer op eigen helft gedreven en scoorde Stijn de 4-0.
De rust duurde voor mijn gevoel erg kort. We moesten ons dan ook haasten om de aanvang van de tweede helft mee te maken. Deze helft beginnen Sem en Mika in de wissel. Waarschijnlijk zijn de spelers van Always forward flink toegesproken want ze speelde beter dan de eerste helft. Onze verdediging had de handen vol aan ze. Een paar keer komen we goed weg maar wisten nog steeds achterin de nul te behouden. Voorin kwamen er ook kansen maar wisten we deze niet om te zetten in doelpunten.
Helaas konden we uiteindelijk de nul niet meer behouden en kregen ze een doelpunt voor elkaar. Niemand liet het kopje erbij hangen en gingen er weer vol tegenaan. Het was al met al een hele spannende wedstrijd waar we met zijn allen trots op mogen zijn.