Beker: Zaterdag 29 augustus 2015 FC Purmerend F8 Monnickendam F5 eindstand 11-2

Monnickendam F5

Jari Mul (intikker)
Jari Mul (schot)
Justin Onsia (vrije trap)
... (schot)
Fender van Gils (afstandschot)
Fender van Gils (scrimmage)
Assist: Jari Mul
Fender van Gils (intikker)
Assist: Justin Onsia
... (schot)
Jari Mul (schot)
Jari Mul (solo)

29 augustus 2015 8:45

Calvin de Boer (speler A1 Hollandia)

Beker: Zaterdag 29 augustus 2015 FC Purmerend F8 Monnickendam F5 eindstand 11-2

Een matige trainingsweek door het slechte weer afgelast op maandag en een lage opkomst op woensdag ging vooraf aan de tweede bekerwedstrijd en tevens eerste thuiswedstrijd van FC Purmerend F8, tegenstander Monnickendam F5. Nadat een aantal slaperige gezichtjes om iets na 08:15uur was verschenen in de kleedkamer kon de teambespreking beginnen. Maar daarvoor werden de jongens blij verrast met de aanwezigheid van oud trainee Calvin de Boer (huidige laatste man bij Hollandia A1). Hij kwam de jongens vandaag aanmoedigen en zelf fluiten tijdens de wedstrijd. Een extra motivatie dus voor de jongens.

Na een wat rommelige warming up begon de wedstrijd om 08:45uur.

Afwezig:                                                             Ravi Heemskerk
Doelman en aanvoerder:                                      Quinn
Verdediging:                                                       Giovanni, Finn en Maurits
Middenveld:                                                        Fender, Calvin en Jamie
Aanval:                                                              Jari
Wissel (start):                                                     Justin

Direct na de aftrap van Monnickendam nam FC het heft in handen. Het middenveld zorgde via Calvin, Fender en Jamie voor de ondersteuning naar Jari die ijzersterk speelde op de spitspositie. Het duurde niet heel lang voordat de keeper van Monnickendam aan het werk werd gezet. Na enkele gemiste kansen was het Calvin die Jari in de gelegenheid stelde…1-0! Niet veel later een herhaling van de eerste goal waarbij het dit keer Jamie was die na een goede individuele actie Jari de kans gaf er op bekeken wijze 2-0 van te maken, goed samenspel!!

Achterin had keeper en aanvoerder Quinn het rustig en stonden ondanks de enorme drang naar voren, Finn, Giovanni en Maurits prima vanuit de verdediging opgesteld. Na een overtreding op Jari die continue dreigend was en soms wel 3, 4 spelers van Monnickendam bezig hield nam Justin plaats achter de bal. Als hij zelf gaat beseffen dat hij een fantastische trap heeft dan gaan er dit seizoen nog vele volgen…kaboem 4-0 voor FC!

Bij de spaarzame tegenstoten grepen Maurits en Finn goed in en schoof Maurits steeds meer op naar het middenveld met zijn loopvermogen. Toch door wat onoplettendheid en miscommunicatie achterin werd het 4-1. Direct daarna nam FC weer het initiatief, Fender die vorige week de man werd van de gemiste kansen bedacht  zich geen moment van afstand en door het gladde veld (en dus bal) had ook de keeper van Monnickendam het lastig, 5-1. Nadat Justin nog eens verwoestend had uitgehaald met een schot op de paal, was het een individuele actie van Jari die Fender de gelegenheid bood om eerst met het rechter- en vervolgens het linkerbeen de 6-1 als ruststand op het bord te laten noteren.

Na een rustpauze op het veld en wat te drinken begon Calvin op doel en Quinn op het middenveld die een rustige eerste helft had.

Justin die op het midden goed uit de verf kwam gaf na een goede individuele actie de bal hard voor waar Fender op de juiste plaats stond en de 7-1 liet aantekenen. Een aantal keren waren de verdedigers alert en zorgde wederom Finn maar ook Giovanni er voor dat de tegenstander niet bij Calvin kwam. Na een ongelukkige uittrap toch nog de 7-2.

Na een mooie actie van Maurits was het Jari die uithaalde 8-2. Maar de mooiste aanval van de ochtend moest nog komen, via Maurits en Justin werd Jamie aan de rechterkant weggestuurd. Hij haalde met een versnelling de achterlijn en ondanks het geschreeuw van vele spelers hield hij schitterend het overzicht en legde de bal terug op Fender die met een geplaatst schot over de keeper in de linkerhoek de 9-2 liet aantekenen, fantastische aanval mannen!!

De koek was echter nog niet op, we hadden al een aantal solo’s voorbij zien komen enkel deed die van Jari mij en ook enkele supporters denken aan die van Zlatan (https://www.youtube.com/watch?v=nqvgx-JsBpA ) tegen NAC, weergaloos 10-2.

Nadat hardop werd uitgesproken dat ook de hardwerkende Maurits een goal was gegund kwam de bal voor zijn pantoffel en was de keeper kansloos, eindstand 11-2.

Ook de penalty’s werden gewonnen, 8-2, met mooie reddingen van Quinn en een aantal penalty’s die strak in de hoek werden geschoten door FC. Calvin de Boer bedankt voor je aanwezigheid (we zien je graag weer).

Man of the Match; naast zijn doelpunten ook veel dreiging, goed overzicht en ook verdedigen...Jari Mul!

Deze week weer goed trainen en luisteren naar trainer Ruud, want volgende week volgt een sterk Purmerland en zal duidelijk worden of we de poulfase als winnaar eindigen.

We hebben wederom van jullie genoten mannen, supporters weer in grote getale aanwezig, dank voor jullie support.

Groetjes,

Brian&Raymond