Competitie: Zaterdag 3 oktober 2015 SDOB F3 - FC Purmerend F8 eindstand 2-11

Jari Mul (schot)
Assist: Jari Mul
Jari Mul (intikker)
Fender van Gils (intikker)
Jari Mul (intikker)
... (afstandschot)
Jari Mul (schot)
... (e.d.)

F-pupillen zaterdag, F8, 7e klasse 14

3 oktober 2015 8:45

Deze vierde competitiewedstrijd van het seizoen stond op het programma met een uitwedstrijd tegen SDOB F3. Een ploeg die ook al twee keer had gewonnen dus we waren van te voren gewaarschuwd. Het was voor de jarige Giovanni een thuiswedstrijd in zijn woonplaats Broek in Waterland. Nadat de tactiek in de kleedkamer was doorgesproken begonnen we in onderstaande opstelling en was deze wedstrijd Maurits onze aanvoerder.

Keeper :                       Quinn
Verdedigers:                 Justin, Finn en Giovanni
Middenvelders:             Maurits, Calvin en Jamie
Spits:                           Fender
Wissel:                         Jari

Onder toeziend oog van trainer Ruud Roussou die ook mee was, begonnen we goed aan de wedstrijd tegen het op het oog een fysiek SDOB. Het spel ging gelijk op met een corner voor SDOB die via een kluts precies voor de voeten belandde van hun spits, 1-0. Dit waren onze mannen niet gewend (een achterstand!) maar binnen 2 minuten was het vertrouwen weer terug en zorgden Calvin, Fender, Jamie en Maurits voor een compleet bombardement op het doel van SDOB. Dit middels goed samenspel. Opnieuw kwam SDOB er gevaarlijk uit maar na een onderschepping kwam de bal bij Calvin die vanuit het eigen doelgebied een sprint inzette naar de overkant, twee man passeerde onderweg die dienden als figuranten en genadeloos in de linkerhoek de 1-1 liet aantekenen!! SDOB kwam er niet meer uit en na veel kansen en schoten en een scrimmage was het wederom Calvin die 1-2 scoorde. Nadat Maurits de 1-3 scoorde, hield hij bij een nieuwe aanval goed het overzicht en bediende zijn ingevallen maatje Jari die beheerst de 1-4 liet aantekenen. Achterin zorgde Finn en de jarige Gio voor rust en goede onderscheppingen en kon Justin opschuiven naar het middenveld. Dit was tevens de ruststand.

In de tweede helft zochten we weer het doel op van SDOB. Zodra keeper Quinn de bal had zocht hij direct een vrijstaande speler die het spel weer kon verleggen. Fender die op links goed het overzicht hield, speelde de bal terug naar Gio die het spel keurig verplaatste naar rechts waar Justin de bal vroeg. Justin bediende Maurits, een pass door naar Jari die direct Calvin zag weglopen bij zijn tegenstander, gooooaaal 1-5, schitterende aanval mannen!!! 6 spelers betrokken bij een doelpunt, we stonden aan de kant echt te genieten. Achterin zorgde laatste man Finn ook de tweede helft voor rust (fijn om jou achterin te hebben op die positie). Vrolijk gingen we door en via een pass van Fender op Maurits werd het 1-6. Maurits onderschepte na de aftrap al weer snel de bal en bediende op zijn beurt weer Jari die de 1-7 binnentikte. De 1-8 kwam van Fender na een goede solo van Calvin, die niet zelfzuchtig was en de bal schitterend breed legde! Gio speelde op links een goede wedstrijd op zijn verjaardag , waarbij hij ook nogeens goed vanuit zijn positie bleef voetballen en keer op keer aanspeelbaar was. Nadat hij Fender op links wegstuurde, werd opnieuw goed overzicht gehouden, Calvin ingespeeld die Jari de 1-9 liet scoren. SDOB kwam er zeldzaam uit maar eerlijk is eerlijk, de 2-9 was een wonderschoon afstandschot waarbij Quinn helaas geen kans had. Nadat Jamie opnieuw na een goede aanval Jari de 2-10 liet scoren werd het via een eigen goal van de keeper nog 2-11 na een poeier van Calvin op de lat (wederom via een mooie aanval op links van Gio en Fender). Eindstand.

Helaas werden de strafschoppen voor het eerst verloren met 4-2 (Fender en Jari) maar zaten er een paar mooie reddingen tussen van Quinn. Maar dit mocht de pret van een mooie wedstrijd niet drukken. Na een traktatie van coach Brian die vandaag ook zijn verjaardag viert, stapten we met lachende gezichten van het veld.

Man of the Match: Wat ons betreft mag je iedere zaterdag jarig zijn maar Gio je hebt het vandaag goed gedaan. Door goed te luisteren en je taken uit te voeren , speelde je met veel vertrouwen, onze complimenten en volhouden!

Deze week weer lekker trainen en genieten van het mooie weekend.

Groetjes,

Brian en Raymond