Zondag 5 pakt punt na inhaalrace

Mannen zondag, 5, 8e klasse 13

27 september 2015 14:00

FC PURMEREND 5 – KWADIJK 4   4-4

Vandaag dan de derby tegen Kwadijk. Twee nog ongeslagen teams, een heuse topper dus op deze mooie nazomerzondag. We zaten wat krap in de mensen, maar gelukkig konden Rob en Michiel van het derde meespelen, en dat was maar goed ook, want binnen 3 minuten moesten we al 2 keer wisselen, het waren Peter en Marcel die er al heel snel met blessures af moesten. We stonden toen ook al met 0-1 achter na een misverstand tussen Ivo en Sander. We trokken wat ondoordacht ten aanval en gaven daarbij zoveel ruimte weg dat er eigenlijk niet tegenaan viel te verdedigen. De 0-2 viel na een inworp waarbij we niet stonden op te letten, het werd 0-3 uit een strafschop en binnen het half uur was het zelfs 0-4 toen een afgeslagen bal alsnog kon worden binnengeschoten. De situatie leek hopeloos, ook al omdat keeper Daryl van Kwadijk tot twee maal toe keer knap redde op inzetten van Michiel. Toch werd het 1-4, het was de sterk spelende Wouter die de bal van grote afstand in de kruising joeg. En toen ook Michiel op slag van rust zijn goaltje meepikte zag het er allemaal opeens toch heel anders uit. Rust 2-4 en we geloofden er nog in. Na rust probeerden we het wel, maar echte kansen bleven vooralsnog uit, en we kwamen enkele keren goed weg bij de tegenstoten van Kwadijk. Ballen gingen net naast of voorlangs en anders was het wel Sander die ons in de wedstrijd hield. Na een voorzet van Freek sloeg een van de Kwadijk-verdedigers naar de bal, een merkwaardige actie, maar Hoessein wist wel raad met de toegekende penalty, 3-4, en er was nog tijd genoeg. We drongen nu sterk aan en Michiel raakte de lat na een mooie actie. Maar toch werd het nog 4-4, keeper Sander trapte uit en lanceerde Michiel die alleen op keeper Daryl af kon gaan en met een mooie lob zette hij ons op gelijke hoogte. Ongelooflijk natuurlijk, en in de laatste 5 minuten kon het eigenlijk nog alle kanten op, want zowel Kwadijk als wij wilden dit spektakelstuk nog winnen. Maar een winnaar kwam er niet meer, en met 4-4 mochten wij uiteindelijk zeker tevreden zijn. Een mooie pot, nog altijd ongeslagen, en volgende week wacht om 11.00 uur de uitwedstrijd bij Zaandijk.