Koploper maatje te groot voor E11

E-pupillen zaterdag, E11, 7e klasse 09

3 oktober 2015 10:00

Gerrit Verkerk

Na een weekje genieten van de glorieuze overwinning op Zaanlandia, die vooral dankzij zeer goed teamspel behaald was, stond vandaag de “Topper” tegen IVV op het programma.

De aanloop naar deze wedstrijd verliep niet geheel zoals gepland. Tijdens de afsluitende donderdagtraining zaten we opeens met 3 geblesseerde kanjers: Tom (knie), Jordy (voet) en Riyad (enkel). Gelukkig bleken ze wel alledrie aanwezig te zijn zaterdag, al klaagde Riyad nog wel een beetje, maar hij wilde het graag proberen, that’s  the spirit!

Op een kletsnat veld (van de dauw) begon ons DreamTeam aan de wedstrijd, maar al heel gauw werd duidelijk dat we moesten stoppen met dromen want er was serieus werk aan de winkel. IVV speelde zeer fris en vooral ook gedreven. De eerste helft konden wij daar nog heel goed in mee gaan en zo werd het een open en aantrekkelijke wedstrijd. Eerlijk gezegd was IVV wel steeds net iets eerder bij de bal en net iets scherper. Toch kregen beide teams een aantal goed kansen. Zo werd een schot van Elias door de keeper maar half gepareerd maar nog net voor de doellijn weggekopt door een IVV verdediger. Ook bij het doel van FC Purmerend gebeurde voldoende, maar wij hadden DEAN!! Wat heeft deze jongen schitterend gekeept zeg, soms geholpen door paal of lat, maar er zaten een aantal wereldreddingen bij. Helaas moest Dean het antwoord schuldig blijven bij een scrimmage voor het doel, de bal rolde tergend langzaam over de doellijn en plots stonden wij met 1-0 achter. Gezien het spelbeeld wel terecht, maar toch heel erg zonde zo vlak voor rust.

Tijdens de rust in de kleedkamer was het wat onrustig, er werd geklaagd en de jongens waren erg druk aanwezig. Zou dit een voorteken zijn dat onze jongens nog zoveel energie hadden om IVV in de 2e helft aan te pakken? We zullen het zo weten.

Het begin van de 2e helft liet helaas al gauw zien dat onze jongens alle energie in de kleedkamer hadden opgebruikt, de taken werden niet meer goed uitgevoerd en posities werden niet meer vastgehouden. Nou geef ik toe, simpel voetballen is vaak het moeilijkste, maar het is wel de basis waaruit succes te behalen is. Binnen no-time stond de 2-0 en de 3-0 op het scorebord en je zag de koppies gaan hangen. IVV rook bloed en gooide er nog een schepje bovenop, aangemoedigd door een fanatieke coach die het maar had over “denk aan het doelsaldo”.

Er vielen nog een aantal “lullige”doelpunten waaronder 3 schoten die van richting werden verandert. Uiteindelijk werd de 2ehelft afgesloten met een eindstand van 7-0. NB Ook in de 2e helft had Dean weer een aantal fantastische reddingen!

De E11 staat weer met beide beentjes op de grond en hebben een lesje gekregen in samenspel, inzet en slimheid. Ook hier leren onze kanjers van, want op halve inzet win je geen wedstrijden! Volgende week moeten we tegen de nummer 2, IJburg AFC. Als we dan met de juiste instelling het veld opkomen, als team functioneren en ook de 2e helft bij de les blijven, dan kunnen we weer met opgeheven koppies het veld verlaten!

Nog een speciale noot voor onze nieuwe aanwinst Ayoub: het was je eerste wedstrijd dus balen dat het resultaat zo tegen viel. Maar je past goed in het team, dus we gaan ook van jou nog leuke dingen zien dit seizoen!

Nog als laatste een opmerking van de scheidsrechter: het lijkt erop dat op de basisscholen geen veterstrikdiploma meer wordt uitgegeven? Aangezien ik tijdens de wedstrijd van 7 jongens de veters opnieuw heb moeten strikken (zowel van Fc Purmerend als van IVV).

Succes Kanjers tegen IJburg AFC.

Gerrit
(dit weekend scheidsrechter èn gast-journalist)