VIOS-W C3 - Purmerend C3 (6-1)

VIOS-W C3

C-junioren zaterdag, C3, 3e klasse 05

10 oktober 2015 13:00

We moesten vandaag naar Warmenhuizen tegen de nummer 2 van de competitie.
Voor deze wedstrijd bedacht de tegenstander dat we op het hoofdveld mochten spelen. Een veld dat professionele afmetingen had. Jay van de C1 zondag was mee, omdat we 2 jongens in de ziekenboeg hebben. Dion (hielblessure) en Yael (knie blessure) konden niet mee doen.
We begonnen met een opstelling die vergelijkbaar was als die tegen De Blokkers, daardoor hadden wij op het middenveld een mannetje extra, maar achterin was het redelijk 1 tegen 1.
Al vrijsnel merkten wij dat deze competitie verradelijk is tegen 2e jaars C junioren. 2e jaars jongens zijn al snel 10 tot soms wel 20 centimeter groter en daardoor langer op de benen en meer kracht.  Dit zou ons in de wedstrijd gaan opbreken.
Vanuit een corner kreeg VIOS W een kans van ons uitgereikt, omdat we niet scherp genoeg waren. Het stond dus na 5 minuten al 1-0.
Vanaf de aftrap kregen wij een mooie uitbraak over links, waarna Chevano de keuze liet (voor de toeschouwer). Was het nu een schot of een mislukte voorzet?
We kregen door deze kans wel het idee dat er wellicht wat te halen was. Ons spel was goed verzorgd en de bal maakte regelmatig een driehoekje.
Toch werd het wel al snel 2-0 (uit een vrije trap in ons strafschopgebied kregen wij de bal niet goed weg, waarna VIOS W binnen een poep en een scheet de bal achter Bram tikte).
Toch bleven we goed voetballen en kregen we nog kansjes. Hugo kwam over rechts goed door en gaf een niet te missen kans aan Chevano. Helaas stond zijn schoen niet helemaal goed, waardoor de keeper de bal makkelijk kon tegenhouden. In de rebound kreeg Jari de bal nog goed op zijn pantoffel, maar de keeper kon de bal nog net corner tikken.
Wat er daarna gebeurde daar kan alleen Erik van Wattingen ons precies een uitleg over geven. De tegenstander stond vrij scherp en daardoor ook regelmatig buitenspel (goed gevlagd Jan!). De 3e of 4e keer dat het gebeurde besloot de scheidsrechter er een einde aan te maken en wimpelde hij het buitenspel signaal van Jan gewoon weg. Hierdoor onstond er een woorden wisseling en werd Erik voor herhaaldelijk commentaar op de leiding uit de dugout gestuurd. Dat ging daarna overigens best prima daar Erik ook vanachter het hek goed te verstaan is.
Wel werd er nog net voor de limonade nog gescoord. En u raad het al in ons doel. 3-0.
De 2e helft begon weer met Erik in de dugout. De scheidsrechter vond toch dat het niet helemaal correct was dat Erik was weggestuurd en besloot uit coulance Erik weer toe te staan in de dugout te gaan zitten.
We begonnen heel goed! Er volgden veel kansen maar onze spitsen stonden niet scherp of de schotjes waren van slechte kwaliteit. (kansen Hugo, Chevano, Rick, Max Owen).
Max Owen was door Erik rechtsbuiten gezet. En dat gaf ons ook meer kracht. Max Owen is namelijk ook net zo lang of niet langer als vele van onze tegenstanders!
Toch kregen wij door een counter weer een doelpunt tegen 4-0.
Uiteindelijk liep de stand uit tot 6-0 uit telkens weer een counter van de tegenstander. Die lange benen maken het erg moeilijk voor ons!.
Wel kan ik zeggen dat het veldspel van ons erg goed is. Dit was waarschijnlijk de beste wedstrijd tot nu toe!.
Na die 6-0 kregen wij nog een aantal kansen. Jesse en Chevano stuurde Max een keer mooi weg en dat gaf ons een mooie kans. En daarna stuurde Rick met 2 of 3 mooie passen nog Indra mooi voor het goal, helaas kwam daar maar 1 doelpunt uit.
De eindstand was dus 6-1.
Door goed te blijven voetballen krijgen we wel kansen, alleen moeten we daarin wel slagvaardiger worden! Op de training vrijdag vlogen alle ballen in het netje, maar tijdens de wedstrijd gebeurd dat nog niet goed genoeg.
Al met al een leerzame middag en ook nog eens een goede wedstrijd jongens. Ga zo door en uiteindelijk zullen we zegenvieren!

Groet
Fred van der Waart