Zaterdag 10 oktober 2015 competitie: FC Purmerend F8 - Purmersteyn F8 eindstand 22-0

Purmersteijn F8

F-pupillen zaterdag, F8, 7e klasse 14

10 oktober 2015 8:45

Op deze frisse zaterdagochtend stond de wedstrijd tegen onze buren Purmersteyn F8 op het programma. De stand deed vermoeden dat het wel eens een hoge score in het voordeel van FC Purmerend zou kunnen worden. Uieindelijk bleek dit ook zo het geval.

Met twee trainingen waarbij iedereen aanwezig was doordeweeks begonnen we in de volgende opstelling:

Keeper:                        Quinn
Verdedigers:                 Giovanni, Finn en Maurits
Middenvelders:              Fender, Calvin
Aanvaller:                     Jari
Wissels:                       Justin, Ravi en Jamie

Over de eerste helft kunnen we kort zijn, veel goede aanvallen omdat we elkaar bleven zoeken. Overspelen, vrij lopen en mooie goals. Hoogtepunten (naast 13 doelpunten!!) waren hierbij een goede aanval die werd opgezet door Justin, die Maurits inspeelde, met overzicht en een mooie pass op Fender, schoot laatstgenoemde de bal in de linkerhoek. Een tweede hoogtepunt van de eerste helft was een inspeelpass van Ravi naar Calvin die de bal in een vloeiende  beweging meenam en niet zelfzuchtig was maar een schitterende steekpass in huis had naar koele kikker Jari die beheerst afrondde.

In de tweede helft een aantal wisselingen met Quinn als rechteraanvaller en Jamie op doel. Wederom veel doelpunten (9!!) met als absolute hoogtepunt het eerste doelpunt dit seizoen van laatste man en vandaag tevens aanvoerder Finn. Al weken was hij dichtbij maar nu haalde hij verwoestend uit en vloog de bal tegen de touwen. Niet zo zeer het doelpunt zelf maar vooral het feit dat hij tussen 4 tegenstanders de bal in het bezit bleef houden en zichzelf fantastisch vrijspeelde om de bal vervolgens keihard in de linkerhoek te schieten.

Eindstand 22-0 en de penalties werden gewonnen met 10-5 (iedereen heeft door de penaltyfocus op de trainingen van Ruud Roussou hier gescoord!)

Man of the Match: het collectief!

Doelpuntenmakers vandaag:

Calvin 7x
Jari 3x
Fender 3x
Maurits 2x
Ravi 2x
Justin 2x
Finn 1x
Quinn 1x
Eigen goal 1x

Jongens we heben van jullie genoten en een compliment waard om met dit soort uitslagen de rust te bewaren, elkaar de bal te gunnen en dus over te blijven spelen. Dat zorgt er voor dat bijna iedereen weer heeft gescoord vandaag.

Volgende week wacht echter een andere tegenstander, ZOB F5. Een sterk team dat het ook goed doet in de competitie dus deze week goed trainen en op naar ZOB!!

Fijn weekend.

Groetjes,