Competitie: Zaterdag 17 oktober 2015: ZOB F5 - FC Purmerend F8 eindstand 0-8

Assist: Jari Mul

F-pupillen zaterdag, F8, 7e klasse 14

17 oktober 2015 11:15

Vandaag zou de eerste serieuze krachtmeting worden tegen ZOB F5 die slechts 1 wedstrijd hadden verloren. Maar eerst op bezoek bij onze sponsor Primera Weidevenne om een mooie foto te maken. Vervolgens op naar de Beemster.

Na de bekende teambespreking, begonnen we aan de rommelige warming up en werd de opstelling doorgenomen.

Keeper:                         Quinn
Verdedigers:                  Justin, Finn en Ravi
Middenvelders:               Maurits, Calvin en Jamie
Aanvaller:                      Jari
Wissels:                        Fender en Giovanni

Het fluitsignaal klonk en onze boys waren wel direct bij de les, want winnen van klasgenoten die spelen bij ZOB zou toch wel erg fijn zijn. Met goed combinatiespel zagen we met veel supporters langs de kant het bekende spel van onze FC. Al direct veel kansen voor Jari, Calvin en Maurits. Justin die op rechts sterk speelde en veel meters maakte, schoof door naar het middenveld en haalde verwoestend uit met een schot richting de kruising....handsbal! De scheidsrechter paste de voordeelregel goed toe en Jari bedacht zich geen seconde, 0-1.
Met veel druk vooruit gingen we verder met goed overspelen en aanvallen. Calvin die al een paar keer dichtbij was kwam op rechts goed door en met een weergaloze lob over de goede keeper van ZOB werd het 0-2, een beauty!!
Ook Jamie vond het doel na een goede pass van Maurits, 0-3. Achterin hielden Finn , Ravi, Justin en later Giovanni de poorten gesloten en kreeg keeper Quinn weinig te doen. Justin zorgde met een goede voorzet vanaf rechts dat Jari de 0-4 kon maken. De twee beste aanvallen van de wedstrijd waren voor rust; de eerste begon bij Fender die overzicht hield, Gio inspeelde die vervolgens Jari vond en op zijn beurt de bal klaarlegde voor Calvin, goal 0-5!
De tweede volgde direct met een onderschepping van Calvin vanaf de aftrap en via een dubbele een-twee met Jari scoorde Calvin de 0-6 en tevens een hattrick!!

Ruststand

Na rust dachten we vrolijk door te gaan maar deed ZOB er een schepje bovenop met goed positiespel waardoor we gedwongen werden de focus te behouden. Ook de achterhoede kwam onder druk te staan maar keer op keer zorgde voornamelijk Finn er voor dat Quinn niet hoefde in te grijpen. Met wat geluk geen tegengoal en aan de andere kant genoeg kansen maar oa Fender, Justin en Maurits hadden pech bij de afwerking en raakte een aantal keer de paal of troffen de keeper van ZOB op hun weg.
Na goed overzicht van Maurits, kon Fender eindelijk zijn doelpunt meepikken en werd het 0-7. Justin liet vervolgens aan de rechterkant weer zien over veel loopvermogen te beschikken en met een prachtige voorzet over iedereen heen, kon Fender bij de tweede paal de bal met borst en hoofd binnen "knikken", 0-8 de einstand
De pingels werden winnend afgesloten, 2-5 (Justin, Ravi, Calvin, Fender en Maurits)

Achterin de nul gehouden met veel dank vandaag aan laatste man Finn Roussou, onze Man of the Match.

Morgen spelen onze mannen een voorwedstrijd bij de Zondag 1 van FC Purmerend dat op bezoek gaat bij Sporting Krommenie.

We hebben weer genoten vandaag boys!

Groetjes,

Raymond & Brian