Competitie zaterdag 31 oktober 2015: FC Purmerend F8 – IVV F4 eindstand 8-0

Jari Mul (intikker)

F-pupillen zaterdag, F8, 7e klasse 14

31 oktober 2015 8:45

(FC PURMEREND F8 SCOORT DOELPUNT NUMMER 100 IN ZEVENDE WEDSTRIJD VAN HET SEIZOEN!)

Na een vrij weekend waarin met succes (winnaar mini toernooi!) werd geoefend in een onderling toernooi tegen de F3, F4 van FC en Fortuna Wormerveer F4, stond vandaag weer een competitiewedstrijd op het programma tegen IVV F4.

Een zonnige herfstdag waarin we één doel hadden; vanuit de positie spelen, overzicht behouden, overspelen en elkaar de bal gunnen. Na de warming up onder leiding van aanvoerder Quinn werd de opstelling doorgenomen;

Keeper:                            Quinn
Verdedigers:                     Justin, Finn en Maurits
Middenvelders:                 Jamie, Calvin en Fender
Aanvaller:                         Jari

Een sympathieke tegenstander die de eerste 8 minuten veel weerstand bood tegen onze F8. Ondanks dat de eerste goal uitbleef , hield iedereen zich aan de afspraken die we voorafgaand hadden gemaakt met elkaar. Het was een genot om naar te kijken. De verdediging kreeg geregeld werk te verrichten maar onder leiding van Quinn, Finn en een sterk spelende Justin werd iedere poging van IVV voetballend onschadelijk gemaakt.

Na enkele kansen hield Fender op links goed het overzicht en via Calvin werd Jari in stelling gebracht en onze koele kikker scoorde de 1-0. De ban was gebroken want 2 minuten later kreeg Fender de bal van Calvin en via een scrimmage vond hij het gaatje links onder de keeper door in de hoek, 2-0.

Na een nieuwe aanval werd het al snel 3-0 door alleskunner Maurits (wat een energie had je weer vandaag!). De mooiste aanval van de eerste helft begon bij Giovanni die in het veld was gekomen voor Jamie. Een goede inspeelpass aan de linkerkant naar Fender die in een keer doorspeelde naar Calvin, met fantastisch overzicht speelde hij Jari in die zich opnieuw niet bedacht en uithaalde, 4-0, prachtige aanval, zelf de tegenstander gaf onze jongens de complimenten!!

IVV kwam er niet meer echt uit maar zocht voor rust toch nog een keer de aanval, twee man stormden op onze keeper Quinn af. Hij had nog niet veel te doen gehad en met een schitterende reflex met zijn linkerbeen voorkwam hij het doelpunt voor IVV. Op slag van rust nog een (van de vele) corner. In plaats van voor te geven een pass met overzicht van Fender gericht naar het kanon Justin die verwoestend uithaalde, 5-0 wat tevens de ruststand werd. Het was smullen geblazen aan de kant. Zonder dat de jongens het zelf wisten waren zij op weg naar hun 100ste doelpunt van deze competitie.

De tweede helft bleef IVV wat meer vanuit hun organisatie spelen waardoor we wat meer onze best moesten doen om weer een hoeveelheid kansen te creëren. Pas halverwege de tweede helft volgde de 6-0. Via Calvin en Maurits die de vrijstaande Fender inspeelde , leek hij de bal net te ver voor zich uit te spelen maar een laatste inspanning leverde nog net een stiftje op over de inglijdende keeper die uit was gekomen.

Een voorzet van Calvin belandde via het hoofd van een verdediger van IVV in het doel, 7-0. Met nog 2 minuten op de klok werd de jacht geopend op doelpunt nummer 100. De bal wilde er niet in, totdat Calvin aan een solo begon , weer een stiftje over de inglijdende keeper en Jari die vlak voor de doellijn het laatste tikje gaf…8-0 en doelpunt nummer 100! Einde wedstrijd.

De penalty’s werden gewonnen met 7-4 met een paar mooie reddingen van keeper Quinn. Weinig te doen vandaag en dan zo scherp blijven, klasse Quinn!

Mannen wat hebben we vandaag van jullie genoten, we kunnen niet anders zeggen. Complimenten van de tegenstander over het veldspel en de onderlinge spelvreugde, super trots! Man of the Match is dan ook wederom weer het team.

Volgende week DÈ competitiewedstrijd van de eerste seizoenshelft tegen Wherevogels, ook 21 punten en een doelsaldo in een groot voordeel voor FC. Lekker trainen deze week en op naar deze kraker!

Een fijn weekend!

Groetjes van twee trotse coaches,

Raymond&Brian