Competitie: Zaterdag 7 november 2015 Wherevogels F9 - FC Purmerend F8 eindstand 1-7

Wherevogels De F9

Justin Onsia (afstandschot)
Assist: Jari Mul
Assist: Jari Mul
Jari Mul (schot)
Jari Mul (schot)
... (e.d.)

F-pupillen zaterdag, F8, 7e klasse 14

7 november 2015 8:45

Al weken keken we naar deze wedstrijd uit. Wherevogels F9 zou voor onze mannen de krachtmeting worden van deze eerste competitiehelft. Allebei 21 punten uit 7 wedstrijden en al een hoop doelpunten gemaakt met weinig tegentreffers.

Met een complete groep zaten we om 08:15uur in de kleedkamer om de wedstrijdbespreking door te nemen. Gespannen koppies maar vol zelfvertrouwen begonnen we na de warming up om 08:45uur aan de wedstrijd in onderstaande opstelling:

Keeper:                                     Quinn
Verdedigers:                              Justin, Finn en Maurits
Middenvelders:                           Fender en Jari
Aanvaller:                                  Calvin
Wissels:                                    Jamie, Gio en Ravi

In het kader van het 35-jarige bestaan van de Wherevogels waren er veel supporters toegestroomd met vlaggetjes en toeters. Maar ook FC Purmerend liet op een goede manier van zich horen met veel publiek dat op de wedstrijd was afgekomen.

Na de aftrap een georganiseerd FC Purmerend dat gedoseerd de aanval zocht en achterin goed stond met in het hart van de verdediging het rustpunt Finn. Justin die met grote stappen mee opkwam en speedy Maurits die samen met de hard werkende Fender de linkerkant bestreek. Voorin het levensgevaarlijke koningkoppel Jari en Calvin. We kwamen steeds beter in de wedstrijd en na een paar minuten zagen we ook het bekende rondspelen van FC terug met een corner als gevolg.

Van te voren hadden we de corner van rechts in de kleedkamer goed doorgesproken en in plaats van de bal voor het doel te slingeren, legde Fender de bal bekeken terug op de aanstormende Justin die verwoestend uithaalde...boem 0-1!! De ban was gebroken en FC zat helemaal in zijn element. Goed overspelen, vrij lopen en de kansen volgden weer als vanouds. Na een goede aanval via Calvin , hield Jari het overzicht door Fender aan te spelen die zich geen moment bedacht en de bal laag in de linkerhoek onhoudbaar voor de keeper tegen de touwen schoot, 0-2. Wherevogels kwam er niet meer echt uit en keeper Quinn kreeg weinig te doen maar bleef alert bij riskante terugspeelballen. De druk werd opgevoerd en direct jagen op de bal leverde bij een uittrap de 0-3 van Maurits op die een goede onderschepping in huis had. Inmiddels waren Jamie, Ravie en Gio ingevallen.
Tussendoor was het genieten geblazen van het goede spel en de individuele acties die onze behendige Jari in huis had. De mooiste aanval met een doelpunt tot gevolg begon bij een ingooi van Gio naar Jari. Jari speelde direct Jamie aan die goed bleef kijken en Calvin de kans gaf er 0-4 van te maken, prachtige aanval!
Vlak voor de rust een kopie van doelpunt 2, Jari die uit een corner de aanstormende Calvin inspeelde en die bedacht zich geen moment, 0-5. Ruststand.

Met ongelooflijke trots namen we een paar minuten rust met wat te drinken en kon iedereen zijn geluk niet op.

De tweede helft wat wisselingen en kroop Wherevogels wat meer uit zijn schulp, vooral doordat FC het wat rustiger aandeed. Het spel ging op en neer en Quinn kreeg wat meer ballen op het doel maar hield zijn doel keurig schoon. Aan de andere kant ontstond er veel ruimte met kansen, helaas veel pech en net dat laatste tikje breed zorgden er voor dat de stand lang ongewijzigd bleef.

Nadat Jari weer in het veld verscheen, ontving hij de bal van Fender en met een paar passen vooruit schoof hij de bal beheerst in het doel, 0-6. Onze motor en aanvoerder Maurits bleef veel energie leveren en zorgde door goed door te gaan er voor dat Jari zijn tweede van de ochtend kon scoren, 0-7.
Met een beetje geluk scoorde Wherevogels via een corner de 1-7 waarbij Quinn pech had.

Eindstand 1-7 met juichende supporters van FC en blijde gezichten. De penalty's eindigden ook in het voordeel van FC , 4-6. Helaas viel keeper Quinn hier uit met een licht gekneusde pols maar gaat alles weer goed met hem. Stand-in Calvin pakte nog een mooie penalty.

Nadat de jarige Maurits en Fender nog werden toegezongen, gingen we met popcorn en chips en 3 punten tevreden naar huis.

Mannen een heerlijke ochtend met een team dat er voor elkaar stond. Mooie aanvallen, schitterende individuele acties en 7 doepunten tegen onze directe achtervolger Wherevogels.

Man of the Match: het team

Geniet van het weekend.

Groetjes van twee trotse coaches,

Raymond&Brian