Moeizaam gelijkspel Zondag 5

Mannen zondag, 5, 8e klasse 13

1 november 2015 14:00

FC PURMEREND 5 – EVC 3   1-1

Na 3 weekeindes zonder voetbal vandaag dan een ‘mist-wedstrijd’ tegen EVC. Het was ongeveer hetzelfde team als waartegen we vorig seizoen een dramatisch slechte uitwedstrijd hadden gespeeld, dus in dat opzicht kon het eigenlijk alleen maar beter gaan en zouden we onze ongeslagen status hopelijk kunnen handhaven. Wel misten we de zieke Wouter (beterschap!) en beperkte de niet al te fitte Freek zich tot vlaggen. EVC begon met 10 man en we waren al snel de bovenliggende partij. We kregen wat mogelijkheden en halve maar toch enkele hele kansen. We kregen de bal er echter niet in en het was zaak alert te zijn op de tegenstoten van de snelle EVC spitsen. Halverwege de eerste helft kwam ook de elfde man van EVC opdagen, maar aan het spelbeeld veranderde dat vooralsnog niets. Maar we scoorden niet zodat 0-0 de ruststand was. Deze wedstrijd zouden we toch moeten gaan winnen, was de algehele gedachte. Toch lukte dat niet, en was het spelbeeld na rust behoorlijk anders. Bij ons was het allemaal een beetje ‘net niet’, en EVC had wat omzettingen gedaan waardoor ze veel meer aan voetballen toekwamen en ons bij vlagen zelfs behoorlijk wegtikten. We verzuimde regelmatig om resoluut in te grijpen, er sloop steeds meer twijfel in het team en het wachten was op de 0-1, en die viel uiteindelijk ook ergens halverwege de tweede helft. We moesten dus op jacht naar de gelijkmaker, kregen wat mogelijkheden en ook een levensgrote kans voor Jaap die echter afgeleid werd door het ‘ja, ja…’ van Carry. Toch werd het 1-1, Hoessein zette voor, een EVC-verdediger verlengde de bal, Marcel stond in de buurt van de keeper die vervolgens niet bij de bal kon en de bal lag in het doel. Uiteraard claimde Marcel het doelpunt, maar bij EVC heerste er vooral ongeloof dat de goal werd goedgekeurd omdat er in hun ogen een overtreding op de keeper was gemaakt. ‘Dader’ Marcel ontkende dat uiteraard in alle toonaarden, maar dat we niet mochten mopperen was wel duidelijk. Het werd er hierna allemaal niet vriendelijker op, met over en weer wat dubieuze buitenspelsituaties, maar uiteindelijk bleef het 1-1 wat over de gehele wedstrijd gezien wel een terechte uitslag was. Nog steeds ongeslagen dus, en volgende week spelen we al om 10.00 uur ‘uit’,  de week daarna trouwens ook.