KSV C4 – FC Purmerend C3 2 – 6 (0-4)

KSV C4

C-junioren zaterdag, C3, 3e klasse 05

14 november 2015 14:00

Na de prima wedstrijd tegen koploper SSV vorige week, reisden we vandaag naar Heerhugowaard om laagvlieger KSV C4 te verslaan. Gezien de wijze waarop de afgelopen weken is gespeeld, zou dit een eenvoudige overwinning moeten worden. Helaas waren Jari, Max, Yael en Indra vanwege blessures niet in staat om te spelen. Gelukkig waren Kees, Rick  S, en Luuk bereid met de C3 mee te doen. De omstandigheden waren lastig met een harde wind en een hobbelig veld.

Het begin was prima, want na 33 seconden scoorden we al de 0-1. Een diepe bal van Dion werd niet goed beoordeeld door de laatste man, waarna Chevano oog in oog met de keeper raak schoot.  FC Purmerend behield een veldoverwicht zonder echt goed te spelen. In balbezit speelden we te dicht op elkaar en kwamen daardoor in fysieke duels terecht. En daar moeten we met onze vlieggewichten juist wegblijven. Na ongeveer tien minuten was het Chevano die zijn schot in het doel zag verdwijnen en dus 0-2. We kregen meer mogelijkheden om te scoren. Kees zag zijn schot belanden op de paal en Thomas v. W. zag na een prachtig schot de keeper van KSV redding brengen. Halverwege de eerste helft kapte Rick L. prachtig zijn man uit aan de linkerkant van het veld, kwam het strafschopgebied binnen en schoot snoeihard in de verste kruising. Wat een wereldgoal! Niet veel later werd het zelfs 0-4 toen dezelfde Rick oog in oog met de keeper niet faalde.

Daarna was het eigenlijk gedaan met het goede spel. De mannen van de C3 gingen minder vrij lopen met veel onnodig balverlies tot gevolg. KSV kreeg daardoor meer ruimte en kwam opzetten. Er vielen geen doelpunten meer, dus met 0-4 gingen we rusten. Gezien het slappe spel in het laatste deel van de eerste helft volgende pittige woorden van de coach. Helaas bleek Sven toch weer last te hebben van zijn blessure, waarbij het aantal geblesseerden op vijf kwam.

Kort na rust pegelde Hugo de bal in de verre hoek en werd het 0-5. Helaas bleken de mannen van de C3 het niet op te kunnen brengen scherp te spelen. KSV scoorde 1-5 op een counter die een vleugje van buitenspel had. Luuk was dicht bij een doelpunt, maar schoot helaas net over. Kort daarna was het Yeramiah die 1-6 maakte. Vervolgens moest Bram redding brengen in een 1 tegen 1 situatie. Niet veel later werd het toch 2-6 met een mooi schot.

Tja en wat met name de aanvallers van de C3 daarna lieten zien, deed pijn aan de ogen. Geen samenspel meer, slap, ongeconcentreerd en vooral zelf willen scoren. Gevolg : de eindstand werd 2-6 en teleurgestelde gezichten in de kleedkamer, ondanks de ruime winst.

Natuurlijk waren de omstandigheden behoorlijk lastig, maar het matige spel had daar weinig mee te maken. Wij hebben moeite met ploegen die minder zijn dan ons en denken dan te snel ‘dat winnen we wel effe’. Aan de andere kant: we hebben drie punten gehaald en dat konden onze concurrenten niet zeggen dit weekend. We gaan voor de vierde plaats en zijn dan ‘best of the rest’. Daarvoor zijn negen punten nodig uit de laatste drie wedstrijden. Op papier moet dat kunnen, maar vandaag is gebleken dat op papier heel anders kan zijn dan in de praktijk.

Erik van Wattingen.