Competitie: Zaterdag 28 november 2015: FC Purmerend F8 - EVC F4 eindstand 3-0

F-pupillen zaterdag, F8, 7e klasse 14

28 november 2015 8:45

Thomas van Wattingen

Twee weken geleden keken we samen al uit naar deze dag. Tegen EVC konden we (officieus) kampioen worden voor de winterstop.

Vol verwachting klopten de hartjes in kleedkamer 2 van onze toppers. Met een complete groep vond de voorbespreking plaats en wist iedereen wat hem te doen stond vandaag.

Keeper:                    Quinn (aanvoerder)
Verdediger:               Jamie, Finn en Justin
Middenveld:              Fender, Calvin en Maurits
Aanvaller:                 Jari
Wissels:                   Ravi en Giovanni

Na de warming up en de puntjes op de i stonden we 08:45 uur aan de aftrap, onder gejuich van onze trouwe supporters kon de wedstrijd beginnen. EVC had een opdracht, de bus voor het doel parkeren en zo min mogelijk doelpunten tegenkrijgen.
Vanaf het eerste fluitsignaal was het spelbeeld dan ook duidelijk, Quinn zou vandaag weinig ballen krijgen en FC moest het geduld bewaren door te blijven overspelen, de vrije man te zoeken, tempo te houden en het veld breed. We deden dit uitstekend, op rechts waren Justin en Maurits continu dreigend. In een vol gebied voor het doel werd vanaf de zijkant keer op keer de aanval gezocht maar kwamen we er lastig door heen. Na ongeveer 8 minuten kwamen ook de eerste echte kansen en zat er keer op keer een speler tussen , stonden de paal en de lat in de weg en zorgde de "kleine" keeper van EVC voor grootse daden. Corners van Fender, schoten van Calvin, Jamie en Jari, maar we gingen toch echt met een ruststand van 0-0 de kleedkamers in. Keeper Quinn had 1 terugspeelbal gehad en laatste man Finn hield samen met Giovanni alles goed in de gaten.

Teleurgestelden gezichten in de rust maar onze boys vergaten dat ze prima speelden, echter de laatste pass en wat geluk ontbrak. Na wat omzettingen en postitieve woorden van de coaches gingen we de tweede helft vol vertrouwen tegemoed.

Hetzelfde spelbeeld met een aanvallend FC dat de druk steeds meer ging opvoeren. Nadat de bal via Jari en Fender 2x op de paal belandde, Maurits en Calvin dichtbij waren, kregen we een corner vanaf links. Met een lage strakke bal van Fender werd de bal in eerste instantie weggewerkt door de verdediging van EVC. De bal kwam echter weer voor de voeten van Fender die zich geen moment bedacht en nog via een lichaamsdeel de bal hoog in het doel liet belanden, 1-0!! Stiekem een beetje opluchting maar meer dan dik en dik verdiend.
De ban was gebroken en vrolijk gingen we door met aanvallen maar het zat vandaag echt niet mee , hoe hard de boys ook hun best deden. Na een pass van Ravi naar Fender nam laatstegenoemde de bal goed mee naar binnen en een zuivere pass bij de tweede paal, op de vrijstaande Jari was het gevolg. Oog in oog met de keeper was het dan eindelijk raak voor Jari en de 2-0 schoot hij keurig binnen.
Tussendoor kreeg Finn een paar bodychecks te verduren op het middenveld maar verzorgde hij een goede pass op Ravi die de bal direct meenam en de 3-0 liet aantekenen.

Einde wedstrijd (de penalty's eindigden in 4-4) en met een officieus kampioenschap konden de champagneflessen opengetrokken worden. Onder luid gejuich van onze trouwe toeschouwers en harde kern werd het vuurwerk ontstoken en de bekers uitgedeeld. Vandaag waren jullie weer samen man of the match.

Na een groot feest onder de douche, stond in de kantine nog een verrassing te wachten. Met dank aan FC Purmerend kregen de boys een heerlijk patatje met wat te drinken en een bidon van Chocomel.

Boys, niet alleen de trainers en coaches maar ook de ouders, we zijn super trots op jullie inzet, spel en prestaties. Volgende week de laatste competitiewedstrijd van 2015 tegen Purmerland en dan op naar een hogere klasse na de winterstop.

Groetjes, Raymond&Brian