Vriendschappelijk/voorwedstrijd: Zondag 18 oktober 2015 Sporting Krommenie F9 - FC Purmerend F8 eindstand 0-6

Sporting Krommenie F8

Assist: Jari Mul
Assist: Justin Onsia
Assist: Jari Mul
Assist: Finn Roussou

18 oktober 2015 13:00

Vandaag stond de belangrijke uitwedstrijd van het vlaggenschip van FC Purmerend zondag 1 op het programma tegen Sporting Krommenie zondag 1. Eerder deze week kreeg de F8 van FC Purmerend de uitnodiging om een voorwedstrijd te spelen tegen Sporting Krommenie F9. Zo ook werd er dus ook op zondag gevoetbald om 13:00uur 's middags.

Zonder de afwezigen Ravi en Quinn begonnen we met Finn op doel, achterin aanvoerder Gio, Calvin en Justin, op het midden Maurits en Fender en in de punt van de aanval Jari. Wissel: Jamie.

Ondanks dat het een vriendschappelijke wedstrijd was hadden onze jongens er weer veel zin in. De aanval werd gezocht vanaf de aftrap maar wel met elkaar de bal te gunnen en goed vrij te lopen, klasse boys!
Nadat Maurits de bal had klaargelegd voor Fender, verdween de bal in de linkerhoek 0-1. Veel aanvallen en kansen en keeper Finn die het achterin rustig had.
Nu was het de beurt aan Maurits die de bal kreeg van Jari en bekeken de bal via de binnenkant van de paal in het doel liet belanden, 0-2.
Ook Calvin vond voor rust het net 2x, dit na goed voorbereidend werk van Justin en opnieuw Jari.
Ruststand 0-4.

In de tweede helft Calvin op doel die nog een goede redding in huis had na een uitbraak van Sporting Krommenie. Finn in de spits die moest wennen om toch niet stiekem achterin te gaan verdedigen. Een aantal keer was hij dicht bij een doelpunt maar het geluk was niet aan zijn zijde.
Nadat hij de bal goed breed speelde naar Fender, scoorde deze zijn tweede van de middag 0-5. Kansen voor Jamie en Gio die net niet uitkwamen om lekker te schieten volgden nog. In de laatste minuut kreeg Jari het nog een keer op zijn heupen en ging er op rechts vandoor. Een goede voorzet naar Fender die het idee had vol uit te halen. De bal raakte hij alleen niet helemaal lekker en deze vloog door de lucht met een heel raar effect en belandde uiteindelijk bij navraag bij de scheidsrechter wel degelijk achter de doellijn, 0-6. Het was ook direct afgelopen, eindstand 0-6.

Daarna de kantine in om lekker te smullen van een frietje met limonade om daarna met de "grote mannen" van de zondag 1 mee het veld op te mogen lopen. Een leuke en spannende ervaring voor de jongens.

Man of the Match: het hele team !

Uiteindelijk heeft de zondag 1 het goede voorbeeld van ons gevolgd en werd het 1-6 voor FC Purmerend.

Kortom een mooi voetbalweekend met veel doelpunten en mooie overwinningen. Volgende week een minitoernooi bij FC tegen de eigen F3, F4 en Fortuna Wormerveer F4. Eerst allemaal genieten van de herfstvakantie en woensdag trainen.

Groetjes,

Raymond&Brian