Always Forward O10 - FC Purmerend O10

Always Forward O10-1

Onder 10 zaterdag, O10-1, Onder 10 04

14 november 2015 10:00

Vandaag, zaterdag 14 november 2015, mochten we voor de tweede keer tegen Always Forward, hierna AF, spelen, ook dit keer uit. De vorige ontmoeting tussen de twee eindigde in 4-1 voor FC Purmerend, hierna FCP. AF had dus duidelijk iets goed te maken.

Dat bleek wel toen AF na een paar minuten spelen de ene na de andere overtreding beging en hard spel vertoonde. Onze jongens lieten zich daardoor niet intimideren en boden weerstand. Naarmate de wedstrijd vorderde bleek wel dat beide ploegen aan elkaar gewaagd waren en het werd dan ook een spannende wedstrijd.

Halverwege de eerste helft kwam FCP op 1-0 voorsprong door een assist van Rayan op Tijs die fraai het net vond. We gingen de rust in met 1-0 op het scorebord dankzij het goede keepers werk van Freek met mooie reddingen.

De tweede helft begon met een offensief van AF. om snel op gelijke stand te komen. Onze jongens hadden hier moeite mee en kwamen dan ook moeilijk in het spel. Ze waren onrustig aan de bal en ook het overspelen ging niet meer zo lekker. Hierdoor verloren ze vaak de bal en daarmee een klein beetje de controle. AF maakte daar gretig gebruik van en kwam op gelijke stand, 1-1.

Na het tegendoelpunt en gelijkstand ging de wedstrijd op en neer met veel kansen voor beide teams. Uiteindelijk wisten onze jongens toch het winnende doelpunt te scoren door een goede paas van Mika op Omar die er 2-1 van maakte. Met deze stand werd er afgefloten en kon FCP ook deze wedstrijd op haar naam schrijven.

Jongens, complimenten voor jullie getoonde inzet en veerkracht. Wij hebben weer van jullie genoten.