Zondag 5 opnieuw onderuit in Broek in Waterland

Mannen zondag, 5, 8e klasse 13

7 februari 2016 14:30

SDOB 4 - FC PURMEREND 5   4-2
‘Uit’ tegen SDOB, altijd lekker. Na eerst Ajax-Feyenoord te hebben afgekeken werd er snel afgetrapt en voor we het wisten stonden we al weer met 1-0 achter. Het veld was hobbelig, maar daar had de tegenstander ook last van. SDOB, dat zich flink had versterkt met spelers uit het tweede en derde, had een overwicht, maar echt grote kansen kregen ze niet. Wel was het zaak alert te blijven op de schoten van afstand, waarmee SDOB nog het meest gevaarlijk was. Het mooiste afstandsschot kwam echter van de voet van Wouter, de wind kwam er lekker onder en uiterst fraai verdween de bal over de SDOB-keeper, 1-1 en alleen de man die het scorebord bediende was dit helaas ontgaan. Niet veel later had het ook 1-2 kunnen staan maar Danny’s schot scheerde de lat. Rust 1-1 en na rust zouden we wind mee hebben. Maar in de tweede helft werd het er bij ons niet beter op, we hadden weer eens bijzonder veel moeite de bal naar de juiste kleur te spelen, en SDOB profiteerde. De 2-1 leek op buitenspel, maar was het volgens vlagger Freek niet, de 3-1 was zeker buitenspel, maar de SDOB-scheids stond in de middencirkel en had natuurlijk het beste zicht op de situatie en keurde de goal goed. Jammer en teleurstellend. Toch herpakten we ons, want niet veel later kon Danny de 3-2 binnenschieten. Maar eigenlijk mochten we nauwelijks aanspraak maken op een eventuele gelijkmaker, de beste kansen waren in de counter voor SDOB. Toch hadden we vlak voor tijd op 4-3 moeten komen, maar Ivo raakte van dichtbij de paal. Al met al een teleurstellende wedstrijd met een al even teleurstellend resultaat. Volgende week opnieuw een pittige uitwedstrijd, we spelen dan om 14.00 uur in en tegen Kwadijk.