Zondag 5 besluit 2015 met nederlaag

Purmerend 5

Sporting Krommenie 3 (zon)

Mannen zondag, 5, 8e klasse 13

20 december 2015 14:00

FC PURMEREND 5 – SPORTING KROMMENIE 3   0-2
Nog nauwelijks hersteld van het intensieve trainingstoernooitje van donderdag, vandaag dan de laatste wedstrijd van 2015. Diep in december, tegen een hoog geklasseerde tegenstander, waarvan de meeste spelers, zo bleek, beter konden praten dan voetballen. Wat een lawaai! Bij elke actie of beslissing van de scheidsrechter werd er geroepen en geprotesteerd, het was echt nooit goed. Voetballend waren wij eigenlijk niet of nauwelijks de mindere, we kregen veel ruimte, alleen stokte het veelal bij het 16-meter gebied. Sporting Krommenie was wat dreigender, maar ook voor hen vielen er nauwelijks kansen te noteren. Toch werd het na ongeveer een kwartier 0-1, de spits die zo ongeveer bij elke actie voor eigen succes ging kon ongehinderd doorlopen richting ons doel, werd nog wel gestuit, maar in de rebound kon een van de andere Krommenie-aanvallers toch binnenschieten, ongelukkig, maar ook niet al te sterk verdedigd van onze kant. Ca. 10 minuten voor rust werd het ook nog 0-2, wederom in de rebound, en wederom wat ongelukkig, maar de achterstand was er en het zou niet gaan meevallen om dat na rust nog recht te zetten. We gingen ervoor, al was de eerste grote kans in de tweede helft voor Krommenie, maar Sander kon redden. We probeerden het wel en kwamen tot 2 behoorlijke kansen, maar de bal wilde er vandaag niet in. Redelijk gespeeld, maar wel verloren. De volgende wedstrijd is op 24 januari, dan uit tegen het laaggeplaatste Monnickendam. Vrolijk kerstfeest iedereen!