De Foresters C5 - FC Purmerend C3 (1-0)

Foresters de C5

... (intikker)

C-junioren zaterdag, C3, 3e klasse 11

30 januari 2016 13:15

De wind was gezakt en de regen had geen invloed op het afgelasten van een wedstrijd op kunstgras. Dus met 3 invallers naar Heiloo wegens ziek, zeer en afwezigheid van Dion, Jesse, Jari en Thomas V.
Bedankt jongens voor het invallen (Davy de Munck, Max de Mol en Kees Ayi).
De eerste helft ging het gelijk op de tegenstander had wat kansjes maar de verdediging onder aanvoering de rots in de verdediging Kees Ayi. Wij kregen een paar goede kansen, maar Chevano, Max en Yeramiah konden de kansen niet verzilveren.
Wat wel heel goed om te zien was dat beide ploegen aan elkaar gewaagd waren, zoals Erik de jongens ook in de rust bij een 0-0 stand meldde: Het kan zomaar een 1-0 of 0-1 wedstrijd worden.
De 2e helft ging het weer gelijk op, wel werd de tegenstander iets sterker en kwamen zij dreigender bij ons doel. Bram wist echter van geen wijken en trouwens het hele team bracht veel teamgeest in om niet slemielig met 0-1 te verliezen. Sven (onze controleur) speelde vandaag denk ik 1 van zijn beste wedstrijden van het seizoen en was heer en meester. Zijn directe tegenstander kwam er niet overheen.
Voorin hadden we het moeilijk, we vonden elkaar minder goed en er zat telkens een voet van de tegenstander tussen. En waar wij al tijdens de rust voor waarschuwden gebeurde toch. Bij een goede uitbraak aan de rechterkant wist de tegenstander onze jongens te omzeilen en uit de voorzet werd er heel koelbloedig afgemaakt 1-0. Kees ging meer op het middenveld spelen en Max zakte iets in. Helaas duurde dat niet lang - de scheidsrechter vond dat Kees te veel aanmerkingen maakte op de leiding en stuurde uiteindelijk Kees weg om een drogreden.
Daarna gooide we als team nog alles uit de kast, maar kregen de bal niet achter de doelman.
Uiteindelijk kunnen we terugkijken op een wedstrijd waar er hard is gewerkt en goed gestreden is maar dat de gelukkigste won.
We gaan op naar de volgende wedstrijd en deze ervaring nemen we mee.

Groet
Fred van der Waart