Competitiewedstrijd zaterdag 20 februari 2016: FC Purmerend F8 – Assendelft F4 eindstand 5-0

Assendelft F4

Justin Onsia (afstandschot)
Calvin Carrilho (intikker)
Jari Mul (intikker)
Assist: Justin Onsia

F-pupillen zaterdag, F8, 5e klasse 11

20 februari 2016 8:45

Competitiewedstrijd zaterdag 20 februari 2016: FC Purmerend F8 – Assendelft F4

Vandaag stond de inhaalwedstrijd op het programma tegen Assendelft F4. Ondanks de vorst van de afgelopen week en de regen van de afgelopen dagen was het grasveld goed bespeelbaar maar stond er een straffe wind.

Na de voorbespreking, waarbij we afspraken de bal goed te laten gaan vanwege de wind, volgde de warming-up en begonnen we 08:45uur in onderstaande opstelling:

Keeper:                            Quinn
Verdedigers:                     Justin, Finn en Jamie
Middenvelders:                  Fender, Clavin en Maurits
Aanvaller:                         Jari

Met wind mee zochten we direct de aanval tegen een zoekend Assendelft dat zeker tegenstand bood. De eerste kans was voor Fender maar een te zacht schot met zijn chocoladebeen werd door de keeper gekeerd. Nadat ook Jari een dieptepass net niet het juiste vervolg kon geven volgde na 5 minuten toch de verdiende 1-0. Maurits speelde de bal goed van links naar het midden waar Fender met overzicht de bal doorspeelde naar Justin die met zijn handelskenmerk de bal van afstand in het doel liet belanden. Met een behoorlijk overwicht en de wind mee  hielden Quinn , Finn en Jamie de boel achterin goed in de gaten. Net als bij de eerste goal volgde de 2-0 door en goede aanval waarbij we het overzicht hielden. Calvin verlegde de bal van links naar het midden waar Jari stond , die vond op zijn beurt de vrijstaande Fender die goed inschoot. De bal werd echter gekraakt tussen een aantal verdedigers van Assendelft maar was Calvin er als de kippen bij om de 2-0 binnen te tikken. De 3-0 voor rust was een kopie van de vorige goals. Jari vond in de drukte Calvin die niet zelfzuchtig was en de vrijstaande Maurits vond, 3-0! Ruststand.

In de rust moesten de mannen even op scherp worden gezet voor de tweede helft met de wind tegen. Ondanks de voorsprong werd er volgens de leiders toch nog te veel gelopen met de bal en werd het de boys duidelijk dat de goals alle drie tot stand kwamen door overzicht en samenspel.

Met de opdracht om te proberen max 3x te raken vanwege de wind begon de tweede helft. Het was niet makkelijk tegen het verdedigende Assendelft om in de drukte dit uit te voeren  en ontbrak het aan geluk om verder uit te lopen. De stand bleef dan ook lang ongewijzigd. Na een mooie solo van Calvin tikte Jari de bal diep in de tweede helft op een presenteerblaadje binnen 4-0. Veel corners, scrimmages voor het doel van Assendelft, kansen voor Justin, Jamie, Maurits, Jari en Calvin en goed keeperswerk, de bal wilde er niet meer in. Vlak voor tijd op rechts toch nog een keer de opstomende Justin die Calvin de diepte instuurde. Nadat niemand hem aanviel, was de weg naar het doel eenvoudig en prikte hij de 5-0 binnen. Eindstand 5-0.

Hard gewerkt mannen, met wind en uiteindelijk een zwaar veld. De opdracht van de tweede helft lukte zo af en toe. We blijven proberen waar we op de trainingen op oefenen in de wedstrijden uit te voeren. Dat zegt soms meer dan met een grote uitslag winnen en worden we alleen maar beter van.

De penalty’s werden winnend afgesloten, stand 5-4. Een fijn weekend en komende week lekker trainen en op zaterdag en onderling toernooi bij FC.

Groetjes,

Brian & Raymond