Purmerend C3 - Grasshoppers C2 (2-1)

Grasshoppers C2

C-junioren zaterdag, C3, 3e klasse 11

20 februari 2016 14:30

Renger van Brederode

Na een paar weken geen voetbal en deze week veel zieke trainers en voetballers kon er vandaag toch een wedstrijd gespeeld worden. Ondergetekende en Melle hadden de taak op zich genomen om de slecht bij stem zijnde Erik van Wattingen als coach bij te staan. Dat ging goed alhoewel Erik toch zijn stem heeft moeten verheffen. Het was tot half 3 droog en de regen en wind zorgde ervoor dat onze jongens een grote tegenstander had naast de jongens van Grasshoppers.
We mochten als vanouds weer opdraven op het knollenveld van FC-Purmerend, te weten het C-veld. Het veld was aan het begin van het seizoen, jawel we spelen daar erg vaak, nog goed maar wordt echt steeds slechter, geen bal kan strak over de grond aangesneden worden of er zit wel een rare tip in door de vele hobbels en gaten. Maar ja, zoals velen zullen zeggen, de tegenstander heeft er ook last van! En daar moeten wij het als NIET SELECTIE dan maar mee doen.
De 1e helft was er 1 die niet om aan te zien was, wij onwennig vanwege het weinige voetbal de laaste tijd en de tegenstander die er ook niet echt mee om kon gaan. Er werd totaal niet overgespeeld en elke 2e bal kwam in het niemandsland of bij de tegenstander. Toch wist Grasshoppers er na een minuut of 13 wel mee om te gaan na een foute inspeelbal en een knullig balverlies door onze rechtshalf pakte de tegenstander de bal goed op en wist hun centrumspits in de diepte te vinden. Indra onze linksback probeerde nog te corrigeren waar hij kon maar helaas werd hij omspeeld. De spits schoot daarna uiterst precies in de linker benedenhoek 0-1. Daaruit probeerde wij toch wat moed uit te putten en de achterstand meteen weer om te zetten. Dat ging moeizaam er was veel balverlies en er ging veel fout. Maar toch rond de 20e minuut kreeg onze linkerkant het voor elkaar een goede combinatie op te zetten en Yeremiah omspeelde een aantal tegenstanders, waarna hij de bal in het strafschopgebied probeerde voor te zetten, maar helaas voor de keeper van Grasshoppers was het niet een voorzet maar een schot op doel en die zat er ook meteen in 1-1.
Daarna gebeurde er niet veel meer de 1e helft wel viel er weer iemand voortijdig uit. Jari bleek naar later bleek in de kleedkamer toch weer last van zijn knie te krijgen en mocht van Erik voortijdig douchen. Ik moet zeggen Jari, lekkere shampoo heb je na de wedstrijd rook het erg lekker in de kleedkamer.
De 2e helft begon met minder regen maar wel dezelfde wind. Veel ballen kwamen niet aan, maar door de tactische wissel van Erik (Jesse op het middenveld en Hugo op Linksback) kregen we toch iets meer balbezit. Er werd beter naar elkaar toegespeeld en er kwamen zowaar kansjes. Iedereen was er van doordrongen dat er vandaag gewonnen moest worden om nog aan te haken. Max deed wat hij kon met verbeten blik rostte hij zich door de tegenstander heen en bij elke uitbraak was onze verdediging niet meer te passeren. Davey en Hugo hadden hun directe tegenstander in hun zak zitten en onze stofzuiger Sven corrigeerde voor wat er te corrigeren was.
In 1 van de spaarzame kansen werd er uiteindelijk toch afstand genomen door ons. Rick, die de 2e helft nog niet veel goeds gedaan had kreeg de bal net buiten het strafschopgebied voor zijn voeten en legde de bal daarna goed voor zijn rechterbeen en knalde de bal boven de wat kleine keeper van de tegenstander 2-1.
Daarna hebben onze jongens gevochten als leeuwen en de tegenstander kreeg geen enkele kans meer. Klasse jongens. De 3-1 van Yeremiah werd uiteindelijk afgekeurd door de goed leidende scheidsrechter Renger van Brederode. Het was buitenspel, maar volgens velen had hij het voordeel (overtreding op Indra) moeten beoordelen voor een vrije trap voor de FC C3 en niet voor de tegenstander.
Uiteindelijk is er dus toch gewonnen en doen we nog mee in deze competitie.
By the way: de shirts en broekjes zijn weer gewassen. Ook het bebloede shirt van Yeramiah is weer helemaal geel.
Nu gaan we weer lekker trainen en spelen we pas weer op 12 maart a.s.