Competitiewedstrijd zaterdag 6 februari 2016: Purmerland F2 – FC Purmerend F8 eindstand 1-2

Purmerland F2

... (intikker)

F-pupillen zaterdag, F8, 5e klasse 11

6 februari 2016 8:30

Bloed, zweet en tranen...200% inzet in weer en wind! Denk dat dit de juiste omschrijving is van de uitwedstrijd bij Purmerland F2. Na de afgelasting van vorige week , stonden onze boys te popelen om weer te mogen voetballen. Een oude bekende want Purmerland F2 had ons begin van de competitie met 4-1 verslagen voor de beker. Dit waren we natuurlijk niet vergeten, want dit is nogsteeds onze enige officiële nederlaag in het seizoen 2015-2016.

Vroeg uit de veren want 08:30uur was de aftrap. Na de teambespreking waarbij we anders zouden gaan spelen dan normaal , konden we aan de warming-up beginnen op het kunstgrasveld waar veel wind stond.

Keeper:                   Quinn
Verdedigers:            Finn en Justin
Middenvelders:        Fender, Calvin en Maurits
Aanvaller:               Jari
Wissels:                 Jamie en Ravi

Met wind tegen begon de wedstrijd tussen twee teams die absoluut aan elkaar gewaagd waren. Purmerland met een aantal sterke lopers op het middenveld zocht de aanval en Quinn werd een aantal keren op de proef gesteld. Hij hield zijn doel echter goed schoon en kreeg daarbij ondersteuning van Finn en de sterk spelende Justin. Op het middenveld werd er gestreden door Fender, Calvin en Maurits voor iedere meter maar kregen we het vandaag niet cadeau. De toevoer naar Jari was dan ook lastig en we kwamen dan ook niet in het vertrouwde spelletje waarbij we kans op kans kregen zoals normaal het geval is. Na 10 minuten kreeg Purmerland een corner die via de scheidsrechter achterging. Gezien het een dood element betreft eigenlijk een achterbal maar Purmerland kreeg nog een herkansing en je zal het net zien, met de wind eronder belandde de bal tussen 5 Purmerend spelers en 1 Purmerland speler die het zelf niet door had en de bal zowaar achter Quinn belandde, 1-0. Aan de andere kant ontbrak het aan geluk, kracht en overzicht doordat we soms te lang met de bal bleven open. Rust.

In de rust wat teleurgestelde gezichten maar twee coaches die absoluut trots waren op de tomeloze inzet die werd geleverd door de boys. Na rust een ander speelbeeld waarbij FC Purmerend meer de aanval zocht en met de minuut sterker werd. Goede aanvallen vanaf het middenveld met Jamie, Calvin, Maurits en Jari. Achterin kreeg Quinn minder te doen en werd ondersteund door goed verdedigen van Finn en Fender. De eerste kansen, corners kwamen voor de F8 maar steeds was de eindpass niet zuiver, ontbrak het aan overzicht of stond de keeper in de weg. Justin en Fender waren een aantal keer dichtbij met afstandsschoten maar het zat niet mee. De druk nam toe op het doel van Purmerland en na weer een gevecht om de bal op het middenveld was het Calvin die van de keeper ruimte kreeg om de bal beheerst in de linkerhoek te schieten, 1-1. Een kwestie van doordrukken en achterin de boel goed in de gaten houden. Individuele klasse van Calvin met een prachtige solo en een schot/punter hoog in het doel zorgde voor de bevrijdende 1-2. De ontlading was compleet en ook aan de kant juichende ouders die hun geluk niet op konden. Eindstand.

Gevochten als leeuwen en bij het laatste fluitsignaal vielen onze boys elkaar in de armen alsof we kampioen waren. Het geeft maar aan hoeveel plezier je beleeft aan een overwinning waar je tot de laatste seconden voor moet strijden ipv de monsterzeges uit de eerste helft van de competitie.

Nadat ook de penalty's nog werden gewonnen met 2-6, konden we tevreden de warme douche opzoeken.

Een en al trots, ga zo door boys!

Groetjes,

Brian en Raymond