Competitiewedstrijd zaterdag 5 maart 2016: Beemster F2 - FC Purmerend F8 eindstand 1-2

Beemster F2

... (schot)
Maurits Wegman (intikker)

F-pupillen zaterdag, F8, 5e klasse 11

5 maart 2016 10:30

" op basis van karakter de 3 punten mee naar Purmerend "

Op deze zonnige zaterdagochtend stond de uitwedstrijd tegen Beemster F2 op het programma. Een team dat pas twee wedstrijden had gespeeld en dus voor ons nog moeilijk in te schatten bleek. Grote sterke kerels van 8 jaar die niet van plan waren het cadeau te geven vandaag.
Na een warming-up waarbij het nog een twijfel was of Jari ((verzwakt door buikklachten) zou spelen begonnen we om 10:30uur aan de wedstrijd.

Keeper:                              Quinn
Verdedigers:                       Finn en Maurits

Middenvelders:                   Jamie, Calvin en Fender
Aanvaller:                          Jari
Wissels:                            Gio en Justin

Vanaf de aftrap was het spelbeeld duidelijk, een fysiek Beemster dat er bij veelvuldig balverlies van een voetballend FC Purmerend, sterk uitkwam. Het spel golfde op en neer waarbij we probeerden kansen af te dwingen. Waar we er normaal vaker doorheen komen door goede dribbels moesten we het vandaag echt van het handelingstempo hebben en elkaar nog vaker de bal toespelen. Zodra we in deze situatie kwamen werd het gevaarlijk door Jamie, Calvin en Jari en de inschuivende Maurits vanuit achteren. Enkel ontbrak het vaak net aan de laatste pass of het overzicht om de keeper van Beemster het echt lastig te maken. Aan de andere kant moest Quinn geregeld ingrijpen en kreeg hij hulp van Finn en later van Gio en Justin. De druk van FC nam toe voor rust en twee gevaarlijke afstandsschoten van Fender en Justin eindigden respectievelijk net over en net naast het doel. Een beetje geluk was ons nog niet gegund.

In de rust wat teleurgestelde gezichten waarbij de trainers de jongens genoeg complimenten gaven , de puntjes op de i probeerden te zetten en voorspelden dat als we zo door zouden gaan de doelpunten vanzelf zouden volgen.

In de tweede helft hetzelfde spelbeeld, voetbal van FC en op kracht een gevaarlijk Beemster. Echter werd het spel van onze boys wellicht door de spanning minder en werd het wel erg rommelig en was het overzicht ver te zoeken. Maar de mouwen werden opgestroopt en de laatste 10 minuten werden " powerplay " .
Calvin kreeg na een scrimmage eindelijk de ruimte om af te drukken en via de paal en de keeper belandde de bal in het doel van Beemster, 0-1 voor FC. Aanvallen over en weer zonder echte kansen. Zodra Beemster echt gevaarlijk werd, was Quinn een sta in de weg en had hij een schitterende reflex met zijn rechtervoet om Beemster van het scoren af te houden. Beemster kwam echter via de rechterkant gevaarlijk voor het doel met een prima goal tot gevolg, 1-1.
Beide ploegen gingen voor de winst en aan weerskanten werden de stellingen soms verlaten. Drie minuten voor tijd gingen de jongens van Beemster opnieuw in de aanval maar was Fender bij de les door goed in te grijpen, de bal mee te nemen en Calvin op links weg te sturen. Tussen een aantal spelers van Beemster in hield Calvin de bal goed bij zichzelf en zag hij op het juiste moment Maurits en Jamie voor het doel. Een splijtende pass met buitenkant rechts voor het doel werd door Maurits fantastisch binnengetikt, 1-2. De laatste minuten waren bloedstollend maar er werd niet meer gescoord, eindstand 1-2 voor FC Purmerend.

Nadat ook de pingels winnend werden afgesloten , 3-4, konden we tevreden de warme douche opzoeken.

Boys, al was het voetballend niet wat we normaal laten zien, het was een genot om naar jullie gezamenlijke inzet te kijken. Wat een energie en strijdlust tot de laatste seconde. Klasse! Quinn vandaag onze Man of the Match want hij heeft ons een aantal keren goed in de wedstrijd gehouden.

Groetjes van twee trotse trainers,

Raymond & Brian