Competitiewedstrijd zaterdag 12 maart 2016: Assendelft F4 - FC Purmerend F8 eindstand 1-6

Assendelft F4

... (schot)
Jari Mul (intikker)
Jari Mul (schot)
Jari Mul (schot)

F-pupillen zaterdag, F8, 5e klasse 11

12 maart 2016 9:00

Op deze frisse maar zonnige zaterdagochtend vertrokken we vanuit de Weidevenne naar het sportcomplex van de plaatselijke Assendelft. De heenwedstrijd thuis bij FC stond ons nog vers in het geheugen, een klinkende overwinning 5-0. Misschien zorgde die overwinning juist wel voor wat onderschatting bij ons boys. Het " we winnen wel even " klonk al snel.

Keeper:                        Quinn
Verdedigers:                 Gio en Finn
Middenvelders:             Jamie, Justin en Fender
Aanvaller:                     Jari
Wissels:                       Maurits en Calvin

09:00uur de aftrap. Ondanks dat de coaches hier in de voorbespreking flink op hadden gehamerd was een lamlendig F8 te zien in de warming-up en de eerste 10 minuten van deze wedstrijd. Geen felheid op de bal, op afstand verdedigen en totaal geen samenspel tussen de boys. Misschien wel de slechtste 10 minuten van het gehele seizoen. Assendelft rook bloed en vloog er bovenop met aanvallen en Quinn die veelvuldig in actie moest komen. Na verkeerd uitverdedigen werd de lamlendigheid ook direct afgestraft, een terechte 1-0 voor Assendelft. Finn raakte geblesseerd en werd vervangen door Calvin. We lieten voorzichtig iets meer van ons spel zien maar uit de zorgen waren we verre van. Toch volgden de eerste corners, aanvallen van FC en begonnen we elkaar in de drukte iets beter te vinden. Uiteindelijk resulteerde dit in de 1-1 van de enige veldspeler die een voldoende haalde voor rust, Justin met ijzersterk spel. Met een geplaatst schot maakte hij gelijk na een van de vele keren dat hij op rechts opstoomde. Vlak voor rust nog een corner van Fender die voor het doel precies viel voor de voeten van Jari, met zijn koelbloedigheid schoot hij de bal prima in de verre hoek via de binnenkant van de paal 1-2. Ruststand.

Na een donderspeech in de rust was de onderschatting redelijk weg bij FC en begon de tweede helft met het bekende spel. Al iets meer de vrije man zoeken, vrijlopen en vooral hard werken. Finn en Maurits hielden de poorten goed gesloten ondanks de aanvallen van Assendelft en ook het middenveld draaide met Justin, Calvin en Fender goed en werd Jari ook iets meer gevonden in de tweede helft. Na goed doorkomen van Maurits was het opnieuw via Jari raak, 1-3. Assendelft probeerde de aansluitingstreffer te maken maar Quinn was een aantal keer goed op zijn hoede door uit te komen, klasse Quinn!!
De 1-4 volgde weer na een goede aanval die via opnieuw Maurits bij Calvin belandde, met een mooie lob over de keeper als resultaat. De 1-5 was wederom een lob/schot over de keeper van Fender die zijn man eerste goed uitkapte na een pass van Calvin. Het verzet van Assendelft was gebroken en er volgde nog behoorlijk wat kansen waarbij we geregeld zelfzuchtig waren en er slechts nog 1x werd gescoord door goalgetter Jari na een goede spelvoortzetting van Quinn. Eindstand 1-6.

De penalty’s werden voor het eerst en afgetekend verloren met 5-1 in het voordeel van Assendelft.
Mannen , we zijn heel blij met de 3 punten en de mooie doelpunten die we hebben gezien. Blijf wel doen waar we doordeweeks op trainen en goed in zijn en vooral geen onderschatting meer van te voren. Assendelft heeft het ons ondanks de uitslag doet vermoeden heel lastig gemaakt. Er komen nu 4 finales aan en als we die willen winnen moeten we aan de bak.

Geniet van het zonnige weekend en deze week weer lekker trainen.

Groetjes,

Arthur & Brian