Zondag 5 komt tekort tegen sterk Zilvermeeuwen

Mannen zondag, 5, 8e klasse 13

10 april 2016 14:00

FC PURMEREND 5 – ZILVERMEEUWEN 5   1-3
Pfff, wat we vorige week vooral goed deden, deden we vandaag vooral niet goed. Al in de eerste minuut hadden we op voorsprong moeten komen, de keeper van Zilvermeeuwen maakte een onzekere indruk, maar wij kregen de bal niet tegen het net. En al snel waren we de controle helemaal kwijt en bleek Zilvermeeuwen toch wel een behoorlijk goede ploeg te zijn. Een aantal spelers was echt ongrijpbaar en op het middenveld werden we bij vlagen behoorlijk weggetikt en met name de nr. 22 was door ons niet af te stoppen. We maakten fouten, leverden de bal soms nogal suf in en na een zo’n fout kon een van de Zilvermeeuwen-spitsen aanleggen en de bal verdween hard en strak in de kruising, Sander was kansloos en het stond 0-1. Wij kwamen niet ons spel en de beste kansen bleven voor Zilvermeeuwen. Sander verrichtte enkele knappe reddingen, maar na de handsbal van Danny was hij kansloos op de onberispelijk binnengeschoten strafschop, 0-2. 0-2 werd ook de ruststand, mede omdat wij enkele 100% kansen niet wisten te benutten. Tja, sommige jongens spelen op donderdag beter dan op zondag… Na rust wisten wij toch redelijk snel de aansluitingstreffer te maken, via Marcel belandde de bal bij Martijn die van dichtbij kon scoren. We kregen weer wat hoop, maar ondertussen miste Zilvermeeuwen de ene na de andere kans en een oude voetbalwet zegt dat de goal dan meestal aan de andere kant valt. Zo niet vandaag, het werd 1-3 en de wedstrijd was gespeeld. En zo verloren we de wedstrijd vrij kansloos, al was het misschien niet zo kansloos als het voelde… Volgende week zijn we vrij. Ook wel eens lekker.