Kampioenswedstrijd zaterdag 2 april 2016: FC Purmerend F8 - Purmerland F2 eindstand 3-2

Purmerland F2

... (schot)
Jari Mul (schot)
... (schot)

F-pupillen zaterdag, F8, 5e klasse 11

2 april 2016 8:45

Na een week competitierust waarbij het toernooi in Hoofddorp winnend werd afgesloten volgende de kampioenswedstrijd tegen het geduchte Purmerland F2. Begin van het seizoen verloren we hier voor de beker met 1-4 maar de eerste wedstrijd voor de competitie tegen Purmerland werd winnend en terecht afgesloten met een 1-2 overwinning. Nu dus de thuiswedstrijd met het kampioenschap als beloning in het vooruitzicht.

De spanning leek er in de voorbereiding toch al op te zitten want maar liefst drie spelers waren te laat voor het verzamelen. Hierdoor wat wijzigingen in de opstelling en gespannen koppies in de kleedkamer. De leiders die werden geassisteerd door trainer " grote " Calvin probeerden de jongens in ieder geval op hun gemakte stellen. Na de warming-up en onder toeziend oog van alle ouders, opa's, oma's , ooms, tantes, broertjes, zusjes en trainer (opa) Ruud Roussou begon de wedstrijd stipt om 08:45u.

Keeper:                               Quinn
Verdedigers:                        Fender en Finn
Middenvelders:                    Maurits, Calvin en Jamie
Aanvaller:                           Jari

De spanning was duidelijk zichtbaar waarbij we probeerden alles keurig uit te voeren wat we besproken hadden en het natuurlijke voetbal wat we normaal spelen nog niet zichtbaar was. Dat tegen een fysiek Purmerland kon zomaar eens voor problemen zorgen. Het spel golfde dan ook op en neer waarbij we niet heel veel kansen creëerden en elkaar niet altijd even makkelijk meer vonden. Calvin, Jari, Jamie en de ijzersterk spelende Maurits waren een aantal keer dichtbij maar de voorsprong bleef uit. Achterin moesten de bikkels Finn en Fender die allebei sterk speelden , alle zeilen bijzetten om keeper Quinn te helpen.

Na een corner van Fender die door Maurits werd opgepikt, werd Calvin in stelling gebracht die eerst zijn tegenstander goed uitkapte en vervolgens de bal beheerst binnenschoot, 1-0! De druk leek van de ketel en inmiddels waren Gio en Justin ingevallen. Laatstegnoemde, niet helemaal fit kwam via rechts een paar keer in de gelegenheid met zijn handelsmerk om af te vuren. De keeper, over, klutsen voor de goal, de bal wilde er niet in. Sterker nog aan de andere kant scoorde Purmerland uit een corner een schitterende 1-1. een en al teleurstelling bij de mannen van FC maar nog niets aan de hand. Ruststand.

Na wat limonade en de nodige support voor de mannen begonnen we aan de tweede helft in dezelfde opstelling als bij aanvang van de wedstrijd.

Groot verschil was de afgenomen spanning, een feller FC Purmerend dat er voor moest knokken maar elkaar steeds beter kon vinden. Keer op keer zat het middenveld er goed tussen, greep de achterhoede ijzersterk in en werd voorin ook Jari vaker instelling gebracht. Een individuele actie van Calvin zorgde voor een 2-1 voorsprong en er was een duidelijke ontlading wat resulteerde in een aantal kansen en Maurits fantastisch Jari in stelling bracht die koelbloedig afrondde, 3-1. Bij wat meer overzicht een aantal keer zou de wedstrijd definitief op slot gaan maar een grotere voorsprong bleef uit. Purmerland kwam zelfs terug in de wedstrijd door de aansluitingstreffer te scoren 3-2. Gelukkig was dit in de laatste minuten waardoor de wedstrijd winnend werd afgesloten en de jongens elkaar in de armen vielen (een mooi moment dat liet zien op de video wat voor een team dit is) en het feest los kon barsten. Eindstand (pingels 2-3 voor Purmerland)

Vuurwerk, medailles, champagne een en al feest. Juichende familie zorgden voor glimlachende gezichten bij onze kampioenen.

In de kantine werden we door FC Purmerend nog getrakteerd op een Extran en friet, dank hiervoor.

Kampioenen, namens Ruud, Calvin, Raymond en Brian van harte met het behalen van dit kampioenschap! Jullie hebben het verdiend door na de vorige promotie, nu in een hogere klasse te laten zien dat jullie veel in jullie mars hebben. Ga zo door, het is wekelijks genieten van jullie als eerstejaars F-pupillen. we zijn super trots!

Groetjes,

BnR