Competitiewedstrijd zaterdag 9 april 2016: Purmersteijn F5 - FC Purmerend F8 eindstand 4-5

Purmersteijn F5

F-pupillen zaterdag, F8, 5e klasse 11

9 april 2016 8:30

Na een geslaagd feestje vorige week bij het behalen van het kampioenschap waren we benieuwd of onze kampioenen zich konden motiveren voor de laatste officiële uitwedstrijd van het seizoen. Nadat iedereen uitgeslapen in de kleedkamer zat, de warming-up begon de wedstrijd tegen Purmersteijn.

Na wat woorden van de trainers dat Purmersteijn wel heel graag zou willen winnen van ons, waren de jongens wel bij de les en begonnen we scherp aan de eerste helft. Van de keeper tot aan de aanvallers, iedereen voerden de eerste 20 minuten prima zijn taken uit. Misschien wel de beste 20 minuten van het seizoen.

Keeper:                     Quinn
Verdedigers:              Justin en Fender
Middenvelders:          Jamie, Calvin en Maurits
Aanvaller:                 Jari

De ene na de andere uitgespeelde aanval werd op de mat gelegd en we kregen veel kansen. Dit tegen een fysiek Purmersteijn met op een speler na, enkel tweedejaars, die groot en sterk waren. Met slim voetbal, elkaar de bal gunnen en scherp verdedigen stond het bij rust 1-5 voor FC Purmerend met doelpunten Maurits, Justin (een prachtige knal vanaf de middenlijn), Calvin en twee goals van Jari. Achterin speelde Fender samen met Justin sterk en dat gold ook voor Jamie die heel goed was vandaag. Quinn hield rust in het doel en moest enkel een goal tegenstaan voor de limonadepauze. Ruststand 1-5.

De tweede helft hadden we het elftal compleet omgegooid en was het een grote chaos. Geen positiespel, geen passen naar elkaar en Purmersteijn profiteerde hier prima van. Het werd daardoor nog erg spannend met een 4-5 eindstand.

Een gelijke stand met de penalty’s, drie punten en daarna in de kantine nog een heerlijk ijsje.

Jammer van de tweede helft jongens, probeer ook dan vanuit je taken te spelen dan komt het echt wel goed, ook vanuit een andere positie. Dit zijn zoals vaker gezegd de leer- en ontwikkelmomenten. Desondanks erg trots op wederom 3 punten.

Volgende week de laatste officiële wedstrijd van het seizoen tegen Beemster F2 en dan volgen er nog een reeks toernooien.

Groetjes  BnR