Competitiewedstrijd zaterdag 16 april 2016: FC Purmerend F8 – Beemster F2 eindstand 5-1

Beemster F2

F-pupillen zaterdag, F8, 5e klasse 11

16 april 2016 8:45

De laatste competitiewedstrijd van het seizoen stond thuis op het programma tegen het fysiek sterke Beemster. Onze kampioenen hadden een doel en dat is ongeslagen de gehele competitie 2015-2016 als 1e eindigen.

Met dat als uitgangspunt en een verrassing aan het einde van de wedstrijd in het vooruitzicht begonnen we aan de warming up met veel toeschouwers langs de kant, veel wind en een waterig zonnetje.

Opstelling:

Keeper                              Quinn

Verdedigers                       Fender en Justin

Middenvelders                   Jamie, Calvin, Maurits

Aanvallers                         Gio en Jari

Helaas was Finn nog te ziek om mee te doen maar gezien de afsluiting was hij gelukkig als supporter van zijn team aanwezig, prachtig voorbeeld als echte teamspeler.

Om 08:45uur was de aftrap en met wind mee begonnen we vol op de aanval. Beemster had redelijk de bus geparkeerd voor het doel dus het was een uitdaging om hier tegen fysieke jongens ook nog eens doorheen te komen. Als we er al doorheen kwamen stond een grote keeper een doelpunt in de weg. Kansen van Jari, Calvin en Jamie, gevaarlijke corners van Fender, schoten van Justin, de bal wilde het doel niet in. Nadat Gio de bal via de lat had overgeschoten, kreeg Jari het op zijn heupen, met een prima pass en overzicht stelde hij Calvin in de gelegenheid te scoren, 1-0. Achterin had Quinn niet veel te doen en de ene keer dat Beemster gevaarlijk werd was het goed ingrijpen van Fender dat een goal deed voorkomen. Ruststand.

In de tweede helft met wind tegen hadden we het erg lastig de eerste 5 minuten. We kwamen niet van het doel af maar oa Maurits zat er vaak goed  tussen zodat Beemster niet echt heel gevaarlijk werd. Sterker nog, doordat Beemster uit zijn schulp kroop met wind mee ontstond er aan de andere kant ruimte en al snel werd het 2-0 en 3-0 door Calvin en Justin (weer een fantastisch afstandsschot).

Ook Jari pikte vandaag zijn goals weer mee door twee keer goed aanspeelbaar te zijn of op de juiste plek te staan, 4-0 en 5-0 op zijn naam.

Beemster zette nog een keer aan en maakte nog de 5-1 maar dat mocht onze pret niet drukken. Eindstand.

Nadat de penalty’s winnend werden afgesloten met 5-4 werden de jongens nog een keer voor hun kampioenschap gehuldigd en ontving iedere speler een kampioensschaal en een speech van de trainers. Deze werden zelf ook nog door de pupillen en de ouders in het zonnetje gezet waarvoor nogmaals heel veel dank.

Het was een fantastisch seizoen kampioenen dat drie jaar geleden werd gestart als kabouters. Stuk voor stuk kanjers die zich hebben ontwikkeld als persoon en als voetballer. Doe er je voordeel mee in de toekomst.

Nog een paar toernooien en oefenwedstrijden en dan zit het er definitief op voor de F8 van FC Purmerend 2015-2016.

Groetjes van de trotse trainers en leiders,

Ruud, Calvin, Raymond en Brian