FC Purmerend O9-1 wint met weinig moeite van ZOB O9-1

Assist: Ralph Keesom

Onder 9, JO9-1, Groep 1 06

19 november 2016 8:45

De derde bekerwedstrijd tegen de 09-1 van 3e klasser ZOB op Sportpark Weidevenne was op papier geen grote tegenstander.  De grootste tegenstander was echter de nattigheid. Het regende aan één stuk door :( De jongens stonden na de warming up dan ook te trappelen om te beginnen om niet koud te worden.  Nadat de scheidsrechter in zijn waterdichte kleding was gehesen, kon het spel beginnen.

De opstelling van de toppers was veranderd.  Dat betekende dat er een paar aanvallende spelers achterin en het midden stonden en de meer verdedigende spelers op het middenveld en voorin gingen spelen. Alleen Levi bleef honkvast onder de lat.  Een mooie leerschool voor jongens om zichzelf te gaan ontwikkelen op andere posities.  Helaas was Jayden ziek. Fender uit de O9-2 was ad-hoc gevraagd om Jayden te komen vervangen.

1ste helft: Na de aftrap was FC Purmerend gelijk de bovenliggende partij. Feller op de bal, maar nog wel wat moeite om goed te combineren. De nieuwe opstelling was nog even wennen.... Ondanks dat, waren er wel als snel kansen. Fender, die goed inviel, had een directe scoringskans maar had net iets teveel tijd nodig om binnen te tikken. De bal ging via de voeten van een ZOB verdediger naar de keeper.  Ook Ralph had meerdere kansen maar kon deze niet benutten. In de eerste helft kon FC Purmerend al een groot verschil maken maar verzuimde om de aanvallen om te zetten in doelpunten.  ZOB had niets in te brengen en liep eigenlijk alleen maar achter de bal aan.  Pas na dik tien minuten kwam dan toch de openingstreffer. Jesse kreeg via de zijkant de bal aangespeeld. Hij schoot op doel maar de bal kwam via een verdediger bij Massi uit waarna hij de 1-0 kon binnen tikken. De eerste helft was het een beetje rommelig. De bal was echter vooral in het bezit van FC Purmerend. Keano lanceerde Massi een paar keer. Maurits liet een paar mooie aannames van de bal uit de lucht zien om vervolgens langs de lijn naar voren te dribbelen. Nino was lekker fel en probeerde handig te combineren. Ook Vico bleef weer een rots in de branding. Altijd rustig en goed kijkend wie er aanspeelbaar was. Opeens hield het zowaar op met regenen: het was rust....

In de rust nog maar eens met de toppers overlegd dat ze vooral rustig moesten blijven aan de bal: in balbezit even rust pakken en probeer goed rond te kijken voordat je afspeelt.

2e helft: De tweede helft was het al snel raak. Ralph kon vrij binnen schieten na een voorzet van rechts: 2-0. Niet lang daarna bracht hij de 3-0 op zijn naam door een lekkere binnentikker. ZOB brak nog een paar keer uit met één heel goede kans maar deze ging net naast. Levi moest vooral veel bewegen om warm te blijven in plaats van ballen tegen houden.  De aanvallers kwamen niet voorbij Keano, Vico en Jesse waardoor de bal op de helft van ZOB bleef. Maurits en Fender kwamen steeds via de zijkanten op om de bal voor te geven. Een puike verdedigende actie van Jesse bracht de bal weer terug op de helft van ZOB waarna hij een lange steekpass gaf aan Nino die de 4-0 kon binnen tikken. Massi probeerde nog door een individuele actie door de verdediging te komen maar liep vast. Uiteindelijk mocht diep in de 2e helft Vico voor de 5-0 tekenen na een prachtige voorzet van Ralph.

Dit was tevens de eindstand. De score was geflatteerd.  Door de nieuwe opstelling in de eerste helft wat rommelig samenspel en te gehaast overspelen. Daardoor werden de kansen niet goed genoeg benut en was er onnodig balverlies. In de 2e helft echter lieten de jongens goed samenspel zien en dat resulteerde meteen in leuke voetbalacties, mooie combinaties en lekkere doelpunten. Een leuke 2e helft om naar te kijken. Een verdiende overwinning maar er had meer in gezeten ;)

Volgende wedstrijd is de return wedstrijd tegen de ongeslagen Foresters in Heiloo. Spannend!