Zaterdag 27 augustus 2016 FC Purmerend O9-2 - Fortuna Wormerveer O9-2 eindstand 4-4

Fortuna Wormerv. F1

Justin Onsia (afstandschot)
... (intikker)
... (schot)
Amaro Castelo da Silva (afstandschot)
Finn Roussou (schot)
Assist: Jesse Mijzen
Finn Roussou (schot)
Assist: Chivo Chang

27 augustus 2016 9:00

Marcos Castelo da Silva

Het nieuwe seizoen staat weer voor de deur en wordt er inmiddels weer volop getraind en zijn de eerste oefenwedstrijden een feit. Zo ook voor de nieuwe O9-2 van FC Purmerend met een sterk Fortuna Wormerveer O9-2 (voetbalassist toont helaas de O9-1 van Fortuna W in de kopregel!) als tegenstander.

Om 08:15u werd er verzameld om het nieuwe team op de plaat vast te leggen en werden er mooie teamfoto's gemaakt in de voetbaltenues en trainingspakken met veel dank aan de sponsoren Primera Weidevenne en Stobag.
Vervolgens konden we ons met de wedstrijd gaan bezighouden en na een teambespreking en een warming up begonnen we om 09:00u aan de wedstrijd (2x 25 min) onder leiding van scheidsrechter Marcos Castelo Da Silva.
Keeper:             Quinn
Verdedigers:      Fender en Finn
Middenvelders:  Justin en Jesse
Aanvallers:        Maxim en Jari
Wissels:           Amaro, Jamie en Chivo

Direct ontstond er een wedstrijd die redelijk in balans was en beide teams over en weer de aanval zochten. Achterin hielden we de boel aanvankelijk nog goed dicht maar werd dat onder druk van Fortuna W steeds lastiger en werd keeper Quinn op de proef gesteld. Op het middenveld probeerden we de bal te veroveren en zorgden Jesse en Justin vanaf rechts voor aanvoer naar Jari en Maxim. Er werd hard geknokt voor iedere meter want er werd ook niets cadeau gegeven. Een aantal kansen voor Jamie, Jari en Maxim maar de bal wilde er nog niet in.
Vanuit de opbouw zorgde Fender met een pass op Justin dat laatstgenoemde kon opstomen en met zijn handelsmerk van afstand de bal strak in het doel liet belanden, 1-0 voor FC. Nadat we vervolgens een aantal keer goed wegkwamen, met ballen op de paal en reddingen van Quinn, werd het al weer snel 1-1, een terechte ruststand. Het snelle en felle Fortuna W zocht na de rust opnieuw de aanval en FC liet zich toch geregeld aftroeven waardoor we de 1-2 en 1-3 tegen kregen. Een fase waarin we het heel lastig hadden maar uit het niets Amaro de bal voor zijn voeten kreeg en de aansluitingstreffer scoorde, 2-3. Dit was het signaal om de druk weer op te voeren en de schroom van ons af te gooien. Chivo, Maxim en Jari gaven nog meer druk op de verdediging en op het middenveld werd nu vaak de bal wel gewonnen door o.a. Jesse, Jamie en Justin. Ondanks de warmte bleven we geloven in de gelijkmaker. Fortuna W ging in de aanval, de bal werd onderschept en via Jesse kwam de bal op rechts naar de opgekomen Finn die zich na een goede solo vrijspeelde en verwoestend de bal diagonaal inschoot, 3-3. Niet veel later was opnieuw Finn het eindstation van een overtalsituatie en was het dit keer Chivo die goed het overzicht hield , goed inspeelde en Finn de bal wederom verwoestend onderkant lat achter de doelman liet verdwijnen, 4-3 voor FC.
Het leek er op dat we de overwinning over de eindstreep zouden trekken maar in de allerlaatste seconde waren we achterin slordig en viel de 4-4, einde wedstrijd. De penalty's werden met 6-4 gewonnen.

Toppers vandaag de eerste keer compleet samen als groep, sommigen jongens nog niet getraind en net terug van vakantie en zo'n veerkracht tonen bij een achterstand. We hebben heel veel goede dingen gezien waar we al op proberen te trainen en hebben daarnaast een aantal leerpunten uit deze wedstrijd weer meegenomen waar we komende week weer op gaan trainen. Woensdag nog een oefenwedstrijd bij Sporting Krommenie O9-2 en dan volgende week de eerste bekerwedstrijd tegen Purmersteyn O9-1.

Man of the Match: Finn Roussou met twee goede goals en een sterke tweede helft

Ga zo door dan gaan we een mooi seizoen beleven samen.

Groetjes,

Brian&Raymond