Woensdag 31 augustus 2016 Sporting Krommenie O9-1 - FC Purmerend O9-2 eindstand 5-5

Sporting Krommenie F1

... (e.d.)
Jari Mul (intikker)
Maxim Klinkert (intikker)
Assist: Jesse Mijzen
... (vrije trap)
Amaro Castelo da Silva (afstandschot)
... (schot)
Amaro Castelo da Silva (afstandschot)

31 augustus 2016 18:30

Vandaag stond de oefenwedstrijd tegen Sporting Krommenie op het programma. We begonnen zoals gebruikelijk met een voorbespreking in de kleedkamer.

Deze keer hebben we wat nieuwe afspraken gemaakt over hoe we zouden gaan spelen. Net als afgelopen zaterdag wisselden we weer in drie groepjes, zodat duidelijk was wie waar moest staan.

We begonnen uiteraard met Quinn in de goal. In de verdediging speelden Finn, Fender en Justin. Op het middenveld Jari en Jess en in de spits Maxim. Wissels: Amaro, Jamie en Chivo

Na een beginfase die wat op en neer ging, kwamen we voor de goal bij Krommenie. Een beetje gelukkig kwamen we op 0-1 doordat de bal na een schot van Jesse uiteindelijk via een speler van Krommenie in de goal belandde.

Toch is de eerste keer in een nieuwe opstelling best lastig, dus liep het vooral in de 1e helft niet altijd even soepel. Verdedigend lieten we soms best een gaatje vallen of was Krommenie net even feller. Daar maakte Krommenie dankbaar gebruik van, het werd namelijk na wat gemiste kansen aan onze kant, door drie afstandschoten 3-1. Dan komt het aan op “bikkelen” en dat kunnen de boys al best goed. Na een paar mooie passes, kwam Jari voor de goal en plaatste keurig de rebound in de hoek. Rust! Eerste helft 3-2 verloren.

In de rust nog even de afspraken herhaald en wat gedronken. De rust en de oppeppende woorden hebben geholpen, want in de tweede helft zagen we steeds meer van de afspraken terug in het veld. Klasse jongens!

Maxim plaatste de 3-3 keurig in de hoek. Krommenie heeft helaas voor ons ook een paar jongens met een goed schot, wat via een verre vrije trap scoorden zij 4-3.  Amaro liet vervolgens twee maal zien over een vernietigend schot te beschikken. Daar tussenin was nog een verslapping in onze verdediging goed voor de 5-4.

Eindstand dus 5-5, maar de tweede helft dus gewonnen met 3-2.

5 was kennelijk het winnende getal vandaag, want de penalties eindigden ook in 5-5.

Al met al een leuke wedstrijd waarin we weer een aantal nieuwe dingen hebben geleerd. Bijvoorbeeld spelen in een “kerstboom”, een nieuwe aftrap en afspraken over ingooien.

Die gingen natuurlijk niet allemaal in 1 keer goed en dat hoeft ook niet. Het zijn allemaal dingen die we ook op de training zullen blijven herhalen. Maar het begin is er, want we hebben ook hele mooie en goede dingen gezien vanavond.

Blijf hard werken en leren jongens, dan wordt het een mooi seizoen!

Tot zaterdag bij onze 1e bekerwedstrijd, tegen heel veel oude clubgenootjes.

Groetjes, de trainers