Zaterdag 17 september 2016 Zaanlandia O9-2 - FC Purmerend O9-2 eindstand 2-11

... (scrimmage)

Onder 9 zaterdag, JO9-2, 2e klasse 04

17 september 2016 11:00

Vandaag stond de tweede competitiewedstrijd op het programma, uit tegen Zaanlandia. Coach Brian was lekker een lang weekend weg, dus succesgelegenheids coach Arthur hielp ons vandaag. Tijdens de voorbespreking in de kleedkamer bleek al dat onze jongens er veel zin in hadden. Nadat we onze inmiddels bekende afspraken hadden gemaakt, gingen we vol goede moed naar het veld. Na een iets aangepaste warming up, omdat er voor ons ook een wedstrijd was, begonnen we als volgt aan de wedstrijd: Quinn in de goal. In de verdediging speelden Finn, Jesse en Justin. Op het middenveld Jari en Fender en in de spits Maxim. Wissels: Amaro, Jamie en Chivo.

Al snel in de eerste helft bleek dat onze jongens mooie stappen zetten. Bijna alle afspraken werden nagekomen. Dat op zich is al een groot compliment waard!

Ook werd snel duidelijk dat we wat sterker waren dan onze tegenstander.

In de tweede minuut van de wedstrijd betaalde dat zich al uit. Na een geweldige pass van de wederom erg sterk spelende Justin, kwam Maxim voor de goal en ronde netjes af voor de 0-1. Na enkele heel mooi opgezette aanvallen, schoot Chivo net voorlangs. Maar in de zevende minuut was daar de 0-2 van wederom Maxim. Intussen stonden de coaches al aardig te genieten van het goede spel van FC Purmerend. Mooie passes, goed overzicht en lekker fel verdedigen, klasse mannen. In de 14e minuut was ook onze andere spits (Jari) er als de kippen bij, voor de 0-3. Snel daarna veroverde we wederom de bal, omdat we nog steeds goed compact verdedigde. Dit resulteerde in een schot op doel, die vervolgens bij Finn terecht kwam die inmiddels op het middenveld speelde en keurig netjes van de zijkant inschoot. 0-4. Na een clutch uit een corner zette Maxim de 0-5 op het scorebord en werd het kort daarna, net voor de rust toch ook nog 1-5 na een uitbraak van Zaanlandia.

Een fantastische gespeelde 1e helft dus! Zaak om dat vol te houden in de tweede helft.

Na wat drinken, kregen onze jongens een opdracht mee. De tweede helft net zo goed, of nog beter spelen dan de 1e helft met als doel om de tweede helft met 5-0 te winnen (1-10 wedstrijd).

In de tweede helft duurde het wat langer voordat we weer in het goede ritme kwamen. Waarschijnlijk omdat het best makkelijk ging, werd er wat minder overgespeeld. Toch herstelde onze boys dat goed en kwam er steeds meer spel terug wat we in de eerste helft ook zagen.

In de 28e minuut was het zover. Na een goed genomen corner door Amaro, rondde Chivo uitstekend af voor de 1-6. Twee minuten later was het de vandaag sterk uit de achterste linie spelende Jesse, die aanlegde voor een afstandschot. 1-7.  Onze jongens bleven goed druk zetten en goed overspelen naar elkaar, waardoor we veel mogelijkheden creëerden. Na een schot op de paal van Jari, kreeg Jari in dezelfde minuut een kans doordat Amaro goed doorzette. 1-8 14e minuut en twee minuten later alweer Jari met de 1-9. Het was een lekkere dag voor onze spitsen, want samen zouden ze zeven! doelpunten maken. In de 18e minuut werd het namelijk nog 1-10 door een goal van Maxim. Een extra goal van Chivo zorgde nog voor 1-11 waar we pas achteraf achterkwamen omdat we de tel inmiddels kwijt waren:-)!

Doel gehaald dus zou je bijna zeggen, waarbij de nul houden het voornaamste doel was. Helaas werd het toch nog 2-11, nadat een speler van Zaanlandia (te?) hard doorging op onze dappere keeper Quinn.

Toch mocht dat en enkele gemiste penalty's (6-5 voor Zaanlandia) de pret niet drukken.

We zijn namelijk ongelooflijk trots op onze jongens, die stuk voor stuk inzet hebben getoond en gewoon goed gevoetbald hebben. Dit was de beste wedstrijd van dit seizoen jongens, probeer dat vast te houden!

Groetjes,

Arthur, Raymond en uit NYC Brian.