Fc Purmerend O9-1 speelde gelijk maar verdiende de winst.

Hoofddorp s.v. JO9-1

Onder 9 zaterdag, JO9-1, 1e klasse 03

17 september 2016 10:00

De trainingsarbeid en alle aanwijzingen van Vincent en Mirco beginnen zich langzaam uit te betalen. Elke week groeit het team. Het is geweldig om te zien! De wedstrijd tegen Hoofddorp zou de revanche moeten zijn van de oefenwedstrijd enkele weken geleden net na de vakantie. Toen liet Hoofddorp al zien dat ze goed konden voetballen en werd Purmerend uit met 1-7 verslagen.

We werden weer netjes ontvangen op het grote complex van sv Hoofddorp. Zij hebben hun zaken organisatorisch goed voor elkaar, daar kan menig voetbalclub nog wat van leren.

Hoofddorp Een sterk team dat hoge ogen gooit in de competitie. Na het praatje in de kleedkamer met de vader van Massi als gast gingen de boys het veld op voor de warming up. In de kleedkamer werd nog wat gegaapt… Oei… komt dat wel goed?

De spannende wedstrijd vorige week tegen de Foresters bracht toch wel enige verwachtingen bij de ouders en de trainers. Wat zou er in zitten bij onze jongens tegen deze sterke tegenstander?

De start van Purmerend was zeer voortvarend. Een goede dieptepass op Massi leverde al snel de eerste kans op. Purmerend had al gelijk druk op de tegenstander. Een kans van Keano om binnen te lopen, lukte nét niet. Een schot van afstand van Jesse was ook een prooi voor de goede keeper. Een paar snelle mannen van Hoofddorp probeerden de defensie te ontregelen en kwamen daar vooral Vico tegen. Zij probeerden ook met een paar afstandsschoten te scoren maar dat lukte niet. Beide teams gingen gelijk op. Toch was een aanval van Hoofddorp in de 5e minuut wel succesvol. Vico en Nino probeerden een aanval in het doelgebied te stoppen maar vielen door de bal te blokken op de grond waarna een spits van Hoofddorp in zijn eentje op Levi afstormde en simpel binnentikte.  Ai, ai, ai… het ging ons toch niet weer gebeuren hé…. Purmerend liet zich echter niet van de wijs brengen speelde steeds weer goed over om nieuwe kansen te creëren. Jayden ontpopte zich als ware balafpakker en Nino passte loepzuiver op de voorste linie. Het was duidelijk dat Massi steeds beter in zijn spel kwam. Zijn mandekker had moeite met zijn snelle passeerbewegingen. Meerdere mooie kansen van Keano en Massi volgden. De gelijkmaker kon dan ook niet uitblijven.  De spanning was voelbaar en deze wedstrijd begon zich als een echte thriller te ontpoppen! Zelfs de ouders van het naastgelegen veld, waar hun kroost aan het kabouteren waren, hadden zich omgedraaid om naar deze wedstrijd te kijken! En toen werd het harde werken beloond en schoot Massi in de 12e minuut dan de verlossende 1-1 binnen na een assist van Keano. Een welverdiend doelpunt. We hebben de ouders nog nooit zo hard horen juichen! Keeper Levi had nog een paar knappe reddingen - die beloond werden met applaus vanaf de kant - zodat de jongens met een gelijke stand de rust in konden.

In de tweede helft ging Purmerend weer fanatiek van start. Maurits was een ware plaaggeest voor de verdedigers van Hoofddorp en kon een paar mooie voorzetten geven. Purmerend was toch echt de betere partij. Ralph verdedigde goed waardoor de aanvallers van Hoofddorp meerdere keren vastliepen. Hoofddorp bleef komen, speelde slim met hun grote jongens en kon via een snelle aanval in de 23e minuut toch weer op voorsprong komen: 2-1. Balen! Purmerend voelde dat er meer in zat en liet de koppies niet hangen en bleef ook aanzetten via Jesse op het middenveld die als ‘stofzuiger’ de bal afpakte en de voorste linie bediende. Dit bracht de keeper van Hoofddorp verschillende keren in moeilijkheden. Deze niet onverdienstelijke keeper trapte alleen niet ver genoeg uit. Zo kon Jesse in de 28e minuut een keepersbal afpakken van de Hoofddorpse verdediger en soleren naar de gelijkmaker: 2-2!  Wat een superspannende wedstrijd! Purmerend was steeds de bovenliggende partij maar Hoofddorp kreeg ook genoeg kansen. Het bleef dus opletten voor counters van Hoofddorp. De verdediging van Purmerend met Vico, Nino en Ralph stond als een blok. Aanvallend liep het ook goed met Keano in de spits. In de 32e minuut kon Ralph langs de zijlijn doorlopen en de bal voorgeven aan Jesse die door weg te draaien van zijn verdediger de 2-3 fraai binnenschoot en waardoor Purmerend weer op voorsprong kwam.  Met nog acht lange minuten te gaan, bleef het onverminderd spannend met over en weer aanvallen. De “oeehhs” en “aaahhhs ” vlogen door de lucht. Maurits schoot nog een keer naast en ook Massi zat nog een keer dichtbij de 4-2. Ook Jayden schoot nog op de paal…  Hoofddorp gaf echter niet op en bleef vechten met de ene aanval na de andere. Dit was met de billen tegen elkaar zo spannend! Konden we onze voorsprong vasthouden…? Ging het nu dan toch echt gebeuren in Hoofddorp? Het zou een welverdiende overwinning zijn geweest. De ene na de andere aanval van Hoofddorp werd afgeslagen door FC Purmerend en met luid gejuich beloond. Het adrenaline niveau steeg bij de ouders en fans tot grote hoogten... In de laatste minuut werd nog een aanval van Hoofddorp opgezet. De aanvaller van Hoofddorp leek de bal kwijt te zijn nadat hij van de bal was gelopen maar via een teamgenoot kwam deze toch voor het doel terecht. Vico verdedigde uit maar de bal belandde ongelukkig op de paal waarna in de rebound een Hoofddorp aanvaller de 3-3 binnen tikte. Direct daarna floot de scheidsrechter af. ...

Purmerend ging met 1 punt naar huis terwijl 3 punten zeker verdiend waren geweest. De toppers hadden heel goed gespeeld en gevochten voor de bal! Het getoonde spel is zeer hoopgevend om de aankomende wedstrijden als winnaar van het veld te gaan.