SV Beemster JO11-2 - FC Purmerend JO11-4 4-1

Beemster JO11-2

Assist: Jamie Brizee

17 september 2016 10:00

Eindelijk zullen jullie zeggen maar hier is het eerste wedstrijdverslag van dit seizoen, het betrof een uitwedstrijd tegen SV Beemster, gelukkig zijn de aanvangstijden dit seizoen niet zo vroeg meer en heeft eenieder genoeg tijd om eerst te genieten van een lekker sport ontbijtje.

Om 10 uur was de aftrap en deze wedstrijd speelde wij met 8 man aangezien de tegenstander 10 man had, dit hield dus wel in dat eenieder van ons een gehele wedstrijd moest gaan spelen, maar daar had ik alle vertrouwen in.

Het begin van de wedstrijd ging aardig gelijk op maar toch was het SV Beemster dat als eerste wist te scoren, een corner werd door ons onnodig weggegeven en vanuit deze corner kopte de langste aanvaller knap in 1-0, dit was even een flinke tegenvaller. Amper bekomen van deze tegentreffer lag de 2-0 ook in het netje, te slap uitverdedigen gaf de tegenstander de mogelijkheid om van afstand te scoren. Het zicht van Dean was door de vele spelers voor hem een beetje beperkt en hij was dus ook kansloos op het schot.

Toch zag ik gelukkig de koppies niet naar beneden gaan en we bleven erin geloven, regelmatig werd er door de verdediging gevochten om de bal om deze weer keurig bij onze middenvelders te brengen. Zo gebeurde dat ook halverwege de eerste helft, Jamie kreeg de bal op rechts en had werkelijk een schitterende pass op de vrijgelopen Thijmen die de bal niet eens aannam maar in een vloeiende beweging over de uitkomende keeper schoot en dat betekende de 2-1. Mijn bewondering ging uit naar dit doelpunt van een hele grote schoonheid. Als er een doelpunt van de maand gekozen moet worden dat staat deze met stip bovenaan en hebben jullie er een harde kluif aan om nog mooier te gaan scoren.
Vlak voor de rust even een flinke tegenvaller, een vrij forse overtreding op Riyad, hij kwam verkeerd terecht en kermde van de pijn, hij was even al zijn lucht kwijt en klaagde over pijn aan zijn longen, zijn arm lag nog onder zijn buik toe hij hard op de grond viel. Even bijkomen langs de kant maar gelukkig floot de scheidsrechter voor de rust.

In de kleedkamer afgesproken dat we de 2e helft op dezelfde voet door zouden gaan, lekker stevig de duels aan en de verdedigers met de taak om de aanvallers weer instelling te brengen, ook werd er afgesproken dat niet altijd de voetballende oplossing gekozen hoeft te worden, en bal een hijs geven om weer lucht te krijgen in de verdediging kan ook altijd nog.

Vol goede moed begonnen de kanjers aan de 2
e helft en ik moet zeggen het ging steeds beter lopen, Thijmen miste helaas alleen voor de keeper maar in de 2e helft was het een echte wedstrijd met veel kansen over en weer. Het grote verschil vandaag tussen Beemster en FC Purmerend was het afmaken van de kansen, SV Beemster lukte het nog 2 keer waardoor de eindstand van 4-1 op het scorebord stond. Naar mijn mening was deze uitslag een beetje geflatteerd, natuurlijk had de tegenstander ook nog meerdere kansen maar Dean stond gelukkig geen vliegen te vangen tijdens de wedstrijd.

Ik ben trots op hoe jullie gespeeld hebben, ondanks de 4 tegendoelpunten hebben Hoey, Timo en Tom als echte kerels gespeeld, Op het middenveld vulde Riyad zijn vrije rol uitstekend in en Jamie (waar haal je de lucht vandaan) bleef maar doorgaan, Thijmen fungeerde als aanspeelpunt en liep een paar keer keurig vrij maar was (buiten het wonderschone doelpunt dan) wat ongelukkig in de

afwerking. Ik heb nog 1 speler niet genoemd en dat is Tim, het was leuk om te zien dat Tim steeds beter zijn plaats weet te vinden in het team en het was wat geweest als die bal van hem erin was gegaan vlak voor de rust, helaas kon de keeper hem nog net uit de hoek weghalen.

Als we dit niveau kunnen vasthouden dan gaan de punten vanzelf komen, we moeten alleen niet vergeten dat je verdedigt met het hele team en aanvalt met het hele team. Op naar de volgende wedstrijd, Ik heb er alle vertrouwen in.

Gerrit