Eerste overwinnig van de competitie 2016 van de O9-1

AFC 34 JO9-1

24 september 2016 8:45

FC Purmerend O9-1heeft veel balbezit, mist kansen, maar wint overtuigend!

Ondanks een overtuigende winst van 7-1 was deze wedstrijd er eentje van de gemiste kansen.....

Al in de eerste minuut had Massi een dot van een kans maar schoot net naast. Als er deze wedstrijd zakjes chips uitgedeeld hadden moeten worden omdat tegen de lat werd geschoten dan had trainer Vincent een bigbag open kunnen trekken. Jesse, Ralph en Keano en nog een paar schoten de bal er niet in maar tegen de lat of net naast. Het positieve eraan was dat er veel kansen waren in de eerste helft, maar die ten dele werden benut. Het was Keano die in de 13e minuut op aangeven van Massi voor de 1e treffer mocht tekenen. Purmerend was duidelijk de betere partij. Dat resulteerde in de 15e minuut voor de tweede treffer.  Nu waren de rollen omgedraaid. Massi scoorde op aangeven van Keano.  AFC’34 leek zich terug te willen vechten en kreeg een paar kansjes. Het waren echter gemiste kansen van Purmerend die opvielen. Langs de kant volgden de oeh’s en aah’s elkaar in rap tempo op. Het had al 7-0 kunnen staan! AFC’34 trok zich daar niets van aan en probeerde het eerste tegendoelpunt te maken. Dat lukte een paar minuten voor het rustsignaal.  Na een voorzet kwam de bal voor de voeten van een aanvaller van AFC’34 en in de kluts tikte hij de 2-1 binnen. Dat was jammer. Jayden zat ook lekker in de wedstrijd en had weinig moeite om zijn grotere tegenspelers te passeren en passes te geven. Ondertussen moesten Ralph, Vico en Nino alle zeilen bijzetten om de aanvallers van AFC’34 af te stoppen na alweer een aanval. Ze leken meer in de wedstrijd te komen. Het rustig rondtikken van de bal via Maurits op het middenveld naar de aanvallers van Purmerend bleef voor gevaar zorgen.

2e helft: Met veel vertrouwen werd begonnen aan de 2e helft. Het team groeit en dat was duidelijk te zien aan het rustig overtikken.  Via de zijkanten kwamen Massi en Keano weer in schietposities maar misten helaas. Het was het duo Maurits en Jayden dat in de 23e minuut het derde doelpunt mocht vieren. Op aangeven van Maurits kon Jayden met links binnen schieten. En dat voor een rechtspoot!  AFC’34 leek er niet meer in te geloven en kon eigenlijk geen vuist meer maken. Levi had nog een paar mooie reddingen maar had verder eigenlijk niet veel te doen.  Onze captain van deze week Ralph vocht steeds als een leeuw om de bal te veroveren. De verdedigers van Purmerend begonnen ook meer naar voren aan te dringen. Verdediger Nino kwam zelfs in een kansrijke positie terecht maar verloor de bal aan een verdediger van AFC’34. Dat was een klein gelukje voor deze verdediger.  Ook Maurits probeerde nog een keer af te ronden na een solo maar miste net de kracht om de doelman te verschalken. Door een foutje van AFC’34 liep Jesse vervolgens tegen de bal en kon zo in de 25e minuut naar 4-1 soleren.  Er leek nu geen houden meer aan. Laatste man Vico pegelde de bal richting doel, deze zwaaide af en kwam voor de voeten van Jesse die in de 27e minuut met links de 5-1 binnen kon tikken. De rechtspoten beginnen nu ook al met links te scoren! Het moet niet gekker worden. Dat is hoopgevend voor de komende wedstrijden. In de 34e minuut maakte Jesse zijn 3e doelpunt en voltooide daarmee zijn eerste hattrick in dienst van FC Purmerend. Door een mispeer van een AFC’34 speler kwam de bal bij Jesse die na een schijnbeweging zijn belager passeerde en verwoestend uithaalde en in de linker kruising schoot. Wat een prachtig doelpunt! 6-1! Dat smaakte naar meer. Jesse leidde vervolgens de 7-1 in door Keano te bedienen die eenvoudig in kon tikken en daarmee de eindstand bepaalde. De eerste overwinning is binnen!

Wat een mooi resultaat en de eerste 3 punten konden worden bijgeschreven!