Zaterdag 24 september 2016 FC Purmerend O9-2 - RCZ JO9-1 eindstand 1-3

... (intikker)

24 september 2016 8:45

Martin Mijzen

Vandaag stond er een interessante wedstrijd op het programma tegen medekoploper RCZ O9-1. Nadat iedereen in de kleedkamer was gearriveerd hielden we onze gebruikelijke voorbespreking. Wel met de boodschap dat het vandaag een andere wedstrijd zou worden dan vorige week en we 2x 20 minuten lang alleen met strijd en passie de wedstrijd zouden kunnen winnen. We begonnen in de volgende opstelling:

Keeper: Quinn

Verdedigers: Finn, Jesse, Justin

Middenvelders: Jari , Fender

Aanvallers: Maxim

Wissels: Amaro, Jamie, Chivo

08:45u onder leiding van scheidsrechter Martin Mijzen werd er afgetrapt op het D-veld. We begonnen zeer geconcentreerd en zochten de aanval. Justin kwam direct een aantal keer via de rechterkant door wat resulteerde in een doelpunt in de tweede minuut, 1-0, grote klasse met doorzettingsvermogen zelf een kans creëren, goed Justin! De wedstrijd ging gelijk op en het was duidelijk dat ondanks de voorsprong , RCZ het ons niet cadeau zou geven. Tot grote teleurstelling van FC, zeilde een corner van RCZ in een keer het doel in ondanks dat we bezetting hadden bij de eerste paal, 1-1. Een lichte teleurstelling was zichtbaar maar we zochten weer de aanval, Fender, Maxim en een paar keer Jari waren steeds net niet succesvol met het afronden. Achterin speelde Jesse centraal sterk met ondersteuning van Finn. RCZ bleek fysiek toch steeds wat sterker en werd gevaarlijker en de wedstrijd leek op slag van rust te kantelen, het bleef echter 1-1.

Na een goed gesprek met de boys in de rust, was de opdracht voor de tweede helft om ons aan de afspraken te houden, vanuit een ieder zijn positie te blijven voetballen en aan te blijven sluiten zodra we de aanval zochten. We zagen hier echter weinig van terug de tweede helft want binnen een paar minuten liep een speler van RCZ het gehele team van FC voorbij zonder dat iemand ook maar zijn been uitstak om het hem lastig te maken, prima solo en 1-2 achter. De linies vielen uiteen en het middenveld was volledig weg. Toch probeerden de boys aanvallen te creëren maar eerlijk is eerlijk , we kwamen schotkracht te kort en vaak was het overzicht er net niet in de laatste fase. We kregen een aantal corners die net niet goed vielen of we legden de bal net niet goed terug waardoor we niet uit de tweede lijn konden schieten.

RCZ was levensgevaarlijk in de counter en Quinn werd een aantal keer op de proef gesteld. De tijd tikte door en uit een counter bracht Quinn nog redding, enkel bij de voortzetting van de bal , belandde deze bij de tegenstander in de voeten die dit buitenkansje direct benutte, 1-3. We probeerden het nog wel maar het wilden niet lukken het eindstation te vinden en goed af te ronden. Einde wedstrijd.

Boys, ook dit hoort er bij. Leer vooral je te concentreren als je gaat voetballen, je allemaal te houden aan de afspraken die we van te voren maken en met tegenslag om te gaan en opnieuw te beginnen.  We gaan dit soort wedstrijden nog vaker spelen en de uitdaging die we hebben is om de strijd aan te blijven gaan en dan valt het resultaat de volgende keer in ons voordeel uit.

Een fijn weekend en komende week lekker trainen, woensdag een oefenwedstrijd tegen Purmersteijn en volgende week een uitwedstrijd tegen Monnickendam O9-1.

Groetjes,

Raymond&Brian