Pechdag voor O11-1

Onder 11 zaterdag, JO11-1, Hoofdklasse 18

8 oktober 2016 10:00

Arvid van Alen

Na 3 goeie overwinningen leek ons team op stoom, maar vandaag moesten we helaas weer even een stapje terug doen.. Vorige week kwamen we tegen EVC al vrij snel met 2-0 achter en dat was wellicht de voorbode voor de wedstrijd van vandaag. Al trokken we toen de achterstand nog voor de rust recht en wonnen we uiteindelijk met 4-2. Echter vandaag liep het anders.

Want ook deze zonnige zaterdagmorgen begonnen we, zonder de zieke Thies, niet al te best aan de wedstrijd. Onze tegenstander IVV speelde compact en was snel in de omschakeling. Bovendien vochten ze net iets harder dan wij om de bal en leken ze overal eerder te zijn dan wij. We hadden dus een beetje het nakijken en dit werd bevestigd door de 1-0 van IVV, een goeie goal waar niets op af te dingen viel.

Na de 1-0 werden wij iets beter en kwamen we een aantal keer dicht bij de gelijkmaker. Als we het vizier op scherp hadden gehad dan was de boel weer snel vlot getrokken en hadden we, net als vorige week, wellicht weer de betere kaarten voor de overwinning. Maar helaas gebeurde het niet. Het duurde dan ook erg lang voordat eindelijk de 1-1 binnen viel. Op prachtige wijze, dat dan weer wel. Via een mooi uitgespeelde aanval langs meerdere stations, mocht Sem aantekenen voor de gelijkmaker door de bal hard in de kruising te schieten. 1-1 was ook de ruststand.

Na de rust ging het spel gelijk op. Beide ploegen kwamen niet echt tot kansen maar toch wekte IVV de indruk beter in de wedstrijd te zitten. Ze waren feller, sneller en hadden ook meer mensen achter de bal dan wij. Een overtreding leidde de 1-2 in van IVV; een prachtig genomen vrije trap zeilde langs alles en iedereen heen en vloog zo de lange hoek in naast Freek. Het was jammer want gezien de verhoudingen hadden we er op dat moment beide recht op. Maar ook dat is voetbal, geluk moet je ook een beetje afdwingen soms!

Na de 1-2 ging Purmerend naarstig op zoek naar de gelijkmaker maar die bleef maar uit. Hoe dichter het einde naderde, hoe gretiger we op zoek gingen, wat er ook voor zorgde dat we onze patronen los lieten en teveel met de bal gingen lopen. IVV liet zich door ons echter niet met de rug tegen de muur zetten en bleef gevaarlijk. Na weer een mislukte aanvalspoging van onze kant, kwam IVV er knap uit en scoorden ze de 1-3 die de wedstrijd definitief in het slot gooide.

Vooraf hadden we de indruk deze tegenstander wel te kunnen hebben, maar zoals altijd moet je het eerst nog even zien te doen. IVV was vandaag dan ook de betere ploeg en de uitslag was terecht. Zo simpel is het ook...

Volgende week wacht koploper Zaanlandia! Als we die winnen, kunnen we deze mindere wedstrijd mooi wegpoetsen... We hebben vandaag in ieder geval zelf bewezen dat een zwakkere tegenstander op papier, op het veld nog niet de zwakste hoeft te zijn... ;-)

Vincent